سناتور امریکایی خواستار اقدام نظامی علیه ایران شد

تام کاتن؛ از سناتوران برجسته امریکایی و عضو کمیته روابط خارجی این نهاد، خواهان حمله نظامی به ایران شد.blank

کاتن در مصاحبه‌ای گفت: «اقدامات تروریستی و غیرقابل توجیه ایران علیه حمل و نقل تجاری در تنگه هرمز مستلزم یک ضربه نظامی تلافی‌جویانه علیه تهران است.»

او افزود که از زمان جورج واشنگتن؛ اولین رییس جمهوری امریکا تا دونالد ترامپ؛ رییس جمهوری فعلی آن کشور، هرگاه کسی بخواهد سریع‌ترین راه را برای برافروختن آتش خشم ارتش امریکا به‌کار بگیرد، دست به کاری مانند آنچه ایران انجام داد، می‌زند.

این عضو کمیته روابط خارجی سنای امریکا گفت که اگر ایران مانع عبور و مرور آزادانه کشتی‌ها شود این کار باعث خشم ارتش امریکا می‌شود.

این سناتور امریکایی افزود که ایرانی‌ها در مورد حملات اخیر به نفتکش‌ها دروغ می‌گویند؛ اما دیگران نباید دروغ‌های آنها را باور کنند.

او گفت: «هر کسی می تواند با چشم خود ببیند که ملوانان ایرانی در قایق سریع‌السیر برای از بین‌بردن شواهد بمب‌گذاری چگونه تلاش می‌کنند.»

اظهارات این سناتور امریکایی در حالی مطرح می‌شود که تنش میان واشنگتن و تهران پس از هدف قرارگرفتن دو نفتکش در دریای عمان و حمله به تاسیسات نفتی سعودی و فرودگاه ابها در این کشور به اوج خود رسیده‌است.

امریکا، بریتانیا و برخی کشورهای دیگر ایران را متهم به انجام این حملات می‌کنند؛ اما ایران این اتهامات را رد کرده‌است.

از سوی دیگر، «سنتکام» یا ستاد فرماندهی مرکزی ارتش امریکا در غرب آسیا، مدعی شده‌است که تلاش ایران برای سرنگون‌کردن یک پهپاد امریکایی در آب‌های خاورمیانه، ناکام مانده؛ اما افزوده که حوثی‌های یمن، توانسته‌اند یک پهپاد دیگر این نیرو را ساقط کنند.

مطالب مرتبط