دیدار غنی با روری استوارت؛ بریتانیا ۱۳۰ میلیون پوند به افغانستان کمک می‌کند

اشرف‌غنی؛ رییس حکومت وحدت ملی در دومین روز سفرش به انگلستان با روری استوارت؛ وزیر توسعه بین‌الملل این کشور دیدار و در مورد همکاری‌های دوجانبه و کمک‌های انگلستان به افغانستان گفتگو کرد. این در حالی است که پیش‌تر تعبیر رکیک آقای غنی درباره آقای میل، بحث‌برانگیز شده‌بود.blank

ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌ای گفته‌است که در این دیدار هردو جانب در رابطه به اتصال منطقه‌ای، توسعه و همکاری‌های بشری بحث کردند. 

در خبرنامه ارگ آمده‌است که روری استوارت به آقای غنی از همکاری همه‌جانبه در عرصه اتصال منطقه‌ای افغانستان اطمینان داده و گفته‌است که حکومت انگلستان برعلاوه تعهد‌ کمک‌های بشری در نشست بروکسل، ۱۳۰ میلیون پوند دیگر نیز به افغانستان کمک خواهد کرد.

آقای غنی هم در این دیدار گفته‌است که افغانستان به‌خاطر توسعه‌ اتصال منطقه‌ای، به همکاری و تشریک تجارب کشورهای توسعه‌یافته به‌خصوص انگلستان نیاز دارد. 

او همچنین از حکومت انگلستان خواست تا به‌حیث ناظر بین‌المللی به‌منظور تامین شفافیت هرچه بیشتر در انتخابات ریاست جمهوری آینده افغانستان، مشارکت کند.

گفتنی است که استوارت همزمان از نامزدهای جانشینی ترزا می برای رهبر حزب محافظه‌کار و از بخت‌های تصاحب کرسی نخست‌وزیری بریتانیا هم محسوب می‌شود.

پیش‌تر دیدگاه او درباره بازگشت افغانستان به قرن ۱۳ واکنش تند آقای غنی را برانگیخته‌بود. تعبیر توهین‌آمیز آقای غنی درباره او، بحث‌های زیادی را در شبکه‌های اجتماعی به‌‌دنبال داشت.

مطالب مرتبط