ارگ همایش امروز نامزدان را کمپاین انتخاباتی خواند

ارگ ریاست جمهوری می‌گوید که گرد همایی امروز شورای نامزدان ریاست جمهوری ماهیت کمپاینی داشت توجه کند و چیزی تازه‌ای نداشت.blank

شاه حسین مرتضوی؛ معاون سخنگوی ریاست جمهوری امروز سه شنبه ۴ سرطان، در یک پیام تصویری که به رسانه‌ها فرستاده ازنهاد های مسوول خواسته تا گردهمایی شورای نامزدان ریاست جمهوری که ماهیت کمپاینی داشت را بررسی کنند.

شورای نامزدان ریاست جمهوری، صبح امروز همایشی را در ورزشگاه غازی درکابل برگزار کردند و در این همایش که صدها تن از هوادران این نامزدان، شرکت کردند، با نشر یک قطعنامه ای نه ماده‌ای پایان یافت.

شورای نامزدان، قطعنامه ای را که در پایان این نشست اعلام کردند، بار دیگر از اشرف غنی؛ رییس جمهوری خواستند که از قدرت کناره گیری کند وخواستار تشکیل حکومت سرپرست شدند .

دراین قطعنامه از اشرف غنی به عنوان رییس جمهور «اسبق» یاد شده و در آن آمده است: «دوره کاری محمد اشرف غنی به عنوان رییس جمهور منتخب در اول جوزای امسال به پایان رسیده است ومطابق حکم ماده ۶۱ قانون اساسی دیگر رییس جمهور نیست.»

اما معاون سخنگوی ریاست جمهوری، درپیوند به این نشست گفته‌است که یکی از خصلت‌های حکومت‌های مردم سالار تامین آزادی بیان و آزادی دیدگاه شهروندان است. او همچنان گفته‌است که حرف های شورای نامزدان را شنیده اما حرف تازه‌ای در آن نیست.

قابل یاد آوری است که دادگاه عالی کشور، پیش از این در فیصله ای ادامه کار محمد اشرف غنی را به عنوان رییس جمهور تا برگزاری انتخابات پیش رو تمدید کرده بود که با واکنش نامزدان انتخابات ریاست جمهوری روبه‌رو شده‌است.

مطالب مرتبط