مسکو: به هر اقدام ناتو در ارتباط با موشک‌های اتمی پاسخ می‌دهیم

مسکو می‌گوید به هر گونه اقدام ناتو در واکنش به تعلیق پیمان منع موشک‌های اتمی میان‌برد از سوی روسیه، پاسخ خواهد داد.blank

به نقل از یوریو نیوز، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در گفتگو با خبرگزاری دولتی «ریانووستی» این خبر را اعلام کرد.

وزرای خارجه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو روز چهارشنبه ۵ سرطان در بروکسل دیدار خواهند کرد تا درباره قدم‌های بعدی در مقابله با روسیه گفتگو کنند. ناتو از روسیه خواسته است که موشک‌های جدید میان‌برد اتمی اش را نابود کند زیرا در غیر این صورت با پیامدهایی مواجه خواهد شد.

ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو گفته است: «ما از روسیه خواسته‌ایم مسیر مسئولانه پیش بگیرد اما هیچ نشانه‌ای از این که روسیه قصد دارد این کار را انجام دهد مشاهده نمی‌کنیم.» وی همچنین افزود در چنین شرایطی ما باید به اقدامات روسیه پاسخ دهیم.

دبیرکل ناتو پیشتر نیز گفته بود که استقرار موشک‌های جدید اتمی در اروپا از سوی روسیه باعث به خطر افتادن معاهده‌ منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد ۱۹۸۷ می‌شود.

دونالد ترامپ پیش از این با این استدلال که روسیه این پیمان را نقض کرده اعلام کرد که واشنگتن دیگر نمی‌تواند به آن پایبند باشد.

مطالب مرتبط