تأکید اشرف‌غنی بر پیشبرد همزمان روند صلح و برگزاری انتخابات

اشرف‌غنی؛ رییس حکومت وحدت ملی می‌گوید که صلح و انتخابات بدیل هم نه؛ بلکه متمم یکدیگر است.blank

آقای غنی این سخنان را روز سه‌شنبه، ۱۸ سرطان در نشست کابینه بیان کرد و گفت که این دو پروسه به هیچ‌وجه بدیل هم بوده نمی‌تواند. او گفت که انتخابات باید در زمان معین آن برگزار شود.

آقای غنی همچنین تأمین امنیت انتخابات و برگزاری آن را نکته‌ای کلیدی در وظایف نهادهای امنیتی و ملکی توصیف کرد و افزود که هیچ مقام دولتی و نیروهای امنیتی حق مداخله در انتخابات را ندارند.

او افزود: «مقام‌های دولتی در انتخاب رییس جمهور آینده‌‌شان آزاد اند؛ اما در جریان روند انتخابات وظیفه دارند که به مردم خدمت‌رسانی کنند و هیچ‌گاه سیاست‌های کوچک نباید مانع ارائه خدمات شود.»

رییس حکومت وحدت ملی همچنین شک و شبهه برخی سیاسیون و نهادها نسبت به برگزاری انتخابات را رد ‌کرد و گفت: «در مورد برگزاری انتخابات هیچ نوع شک و شبهه‌ای وجود نداشته‌‌باشد، این وظیفه‌ ملی ما است، این وجیبه‌ قانونی ما است و تعهد اخلاقی ما است.»

او همچنین بر اولویت انتخابات در منابع ملی تأکید کرد و افزود که حکومت در قسمت تأمین بودجه انتخابات از هر امکانی باید استفاده کند.

انتخابات ریاست جمهوری قرار است در ۶ میزان سال جاری برگزار شود؛ اما با پیشرفت‌ها در روند صلح، برگزاری انتخابات با پرسش‌ها و ابهام‌هایی مواجه شده‌است و نگرانی‌ از تقابل این دو پروسه بالا گرفته‌است.

مطالب مرتبط