رهبر القاعده، ارتش هند را به حملات گسترده تهدید کرد

سرکرده گروه القاعده، از عناصر مسلح خود در منطقه مورد اختلاف «کشمیر» خواست که حملات علیه نیروهای ارتش هند در این منطقه را گسترش دهند.blank

ایمن الظواهری؛ رهبر گروه القاعده، امروز پنج‌شنبه، ۱۱ جولای) با انتشار یک ویدیوی ۸ دقیقه‌ای با عنوان «کشمیر را فراموش نکنید» از گروه مسلح خود خواست که ضرباتی سنگین بر ارتش و دولت هند وارد کرده و اقتصاد این کشور را فلج کنند تا از نظر تجهیزات و نیروهای نظامی متحمل خسارت‌های سنگین شوند.

ظواهری همچنین با حمله به دولت پاکستان، اطلاعات و ارتش این کشور را «بقه‌های امریکایی» توصیف کرد و افزود: «جنگ آن‌ها با هند در حقیقت رقابتی سکولار است که استخبارات امریکا آن را هدایت می‌کند.»

ایمن الظواهری ۶۷ ساله اهل مصر، معاون پیشین اسامه بن لادن و رهبر کنونی این گروه و یکی از بنیانگذاران شبکه القاعده می‌باشد.

هند و پاکستان دو همسایه‌ای که دارای سلاح هسته‌ای هستند از زمان استقلال از بریتانیا در سال ۱۹۴۷ با یکدیگر در شرایط جنگی‌اند و دو مورد از این جنگ‌ها بر سر منطقه کشمیر بوده‌است.

پیش از این، جت‌های جنگی هند به‌تاریخ ۲۶ فبروری ۲۰۱۹ میلادی، وارد قلمرو پاکستان در کشمیر شده و یک پایگاه بزرگ گروه جیش محمد را در منطقه بالاکوت کشمیر زیر کنترل پاکستان مورد حمله قرار داد.

در پاسخ به حمله هند، پاکستان نیز در یک حمله غافیلگرکننده دو جت جنگی هند را سرنگون ساخت که در نتیجه روابط دو کشور به پایین‌ترین سطح خود رسید و پاکستان در یکی از اقدامات خود، مسیر تمامی پروازهایی که از فضای این کشور به‌سوی هند عبور می‌کرد را بست.

مطالب مرتبط