واکنش کوریایی شمالی به خرید جنگده های اف-۳۵ امریکا توسط کوریای جنوبی

رسانه‌های دولتی کوریای شمالی به نقل از یک محقق دولتی اعلام کرد که این کشور در واکنش به خرید جنگنده‌های اف-۳۵ امریکا توسط کوریای جنوبی، جنگ افزارهای خاصی را برای نابودی این جنگنده‌ها توسعه خواهد داد.blank
به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از مدیران تحقیقات سیاسیِ موسسه مطالعات امریکا در وزارت امور خارجه کوریای شمالی امروز (پنجشنبه، ۱۱ جولای) طی بیانیه‌ای اعلام کرد که مقامات کوریای جنوبی «گستاخ و رقت انگیز» هستند که با صدای بلند از مصالحه همکاری بین دو کوریا صحبت می‌کنند واز سوی دیگر، به خرید تسلیحات از امریکا ادامه می دهند.

دراین بیانیه همچنان آمده است: «جای شکی نیست که تحویل جنگنده های اف-۳۵، که سلاح مرگبار نامرئی نیز نامیده شده است، جهت تضمین برتری نظامی بر کشورهای همسایه درمنطقه است ودروازه تهاجم به کوریای شمالی را نیز درمواقع اضطرار در شبه جزیره کوریا باز می کند، ما به سهم خود، راهی جز توسعه و آزمایش جنگ افزارهای خاص خود جهت نابودی ادوات مرگبار کوریای جنوبی نداریم.»

درادامه این بیانیه امده است که بهتر است مقامات کوریای جنوبی قبل از آن که دیر شود، عاقلانه فکر کنند وتوهم اینکه با پیروی از امریکا، فرصت بهبود روابط دو کوریا پیدا شود را کنار بگذارند.

پیش از این کوریای جنوبی اولین جنگنده اف-۳۵ را در ماه اپریل تحویل گرفت. این کشور با امریکا توافق کرده که تا سال ۲۰۲۱، ۴۰ دستگاه ازاین جنگنده های پیش رفته را خریداری کند.

کوریای شمالی از توسعه ادوات نظامی کوریای جنوبی به شدت انتقاد کرده وگفته است که با اقدام خطرناک آنان مواجه خواهد شد.

پیش از این مون جائه این؛ رییس جمهور کوریای جنوبی در دیداری که میان دونالد ترامپ؛ رییس جمهور امریکا، وکیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی انجام گرفت، درحاشیه باقی ماند و نشانه‌های بسیار کمی نیز از بهبود روابط بین این دو کشور وجود دارد.

مطالب مرتبط