اعلام آمادگی وزارت مالیه برای تامین بودجه انتخابات ریاست جمهوری

وزارت مالیه افغانستان از پرداخت بودجه مالی انتخابات ریاست جمهوری ششم میزان خبر می‌دهد.blank

در یک خبرنامه وزارت مالیه که امروز (پنجشنبه، ۲۰ سرطان) منتشرشده، آمده است که مطابق درخواست کمیسیون مستتقل انتخابات وکمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی، که مبلغی در حدود ۷ میلیارد افغانی را تقاضا نموده بودند، این وزارت به اجرای مبلغ ۵.۹۴ میلیارد افغانی به کمیسیون مستقل انتخابات که شامل بودجه ثبت نام تقویتی رأی‌دهندگان، بودجه عملیاتی انتخابات ریاست جمهوری در دور اول و دور دوم احتمالی انتخابات ریاست جمهوری می شود، موافقت کرده‌است.

درخبرنامه وزارت مالیه همچنان آمده است که این وزارت همچنین به پرداخت مبلغ ۱۳۸ میلیون افغانی به‌منظور تلاشی کنندگان اناث و مبلغ ۸۸۱ میلیون افغانی دیگر به کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات انتخاباتی موافقت کرده‌است.

دراین خبرنامه نیزآمده است: «مبلغ ۵۹ میلیون دالر امریکایی را نیز همکاران بین المللی از طریق برنامه انکشاف بین المللی سازمان ملل متحد کمک میشود.»

درخبرنامه همچنان تأکید شده است که برگزاری انتخابات با هیچ گونه مشکل مالی روبرو نخواهد شد.

علاوه براین وزارت مالیه از موافقه رسمی خود جهت خریداری حدود ۱۸ هزار پایه دستگاه بایومتریک به کمیسیون مستقل انتخابات،‌ خبر داده‌است.

این درحالی است که روز گذشته حواعلم نورستانی؛ رییس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان دریک نشست خبری از حکومت خواست که تا در تأمین بودجه انتخابات ریاست جمهوری وپرداخت آن به کمیسیون انتخابات اقدام عاجل کند.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به تاریخ ششم میزان سال جاری برگزار شود و وزارت مالیه از کمیسیون انتخابات خواسته که به دریافت بودجه این انتخابات اقدام کند.

مطالب مرتبط