با امتناع یک نامزد؛

۱۷ نامزد انتخابات ریاست جمهوری اعتبارنامه دریافت کردند

کمیسیون مستقل انتخابات امروز به ۱۸ تن از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری اعتبار نامه «نامزدی در انتخابات» توزیع کرد. از این میان، یکی از نامزدان، اعتبار نامه‌اش را نگرفت.blank

انتخابات ریاست جمهوری قرار است به تاریخ ۶ میزان سال جاری در سراسر کشور برگزار شود و در آن ۱۸ تن هر یک؛ اشرف غنی، عبدالله عبدالله، حنیف اتمر، گلبدین حکمتیار، رحمت‌الله نبیل، احمد ولی مسعود، عبداللطیف پدرام، زلمی رسول، سید نورالله جلیلی، شیدا محمد ابدالی، عنایت‌الله حفیظ، غلام فاروق نجرابی، فرامرز تمنا، محمد ابراهیم الکوزی، شهاب حکیمی، نورالحق علومی،‌ نور رحمان لیوال و محمد حکیم تورسن نامزد هستند.

در مراسم توزیع اعتبارنامه‌ها که امروز (دوشنبه، ۲۴ سرطان) از سوی کمیسیون انتخابات برگزار شد، غلام فاروق نجرابی؛ نامزد انتخابات ریاست جمهوری، اعتبارنامه‌اش را نگرفت و گفت که تا زمانی که «حکومت موقت» ایجاد نشود و به حاکمیت قانون تمکین نشود، اعتبارنامه نخواهد گرفت.

شماری دیگر از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری نیز گفتند که دریافت این اعتبارنامه از کمیسیون انتخابات به این معنا نیست که آنان به این کمیسیون «اعتماد» دارند.

اما عصمت‌الله مل؛ از کمیشنران کمیسیون انتخابات در این مراسم گفت که این کمیسیون برای برگزاری انتخابات «شفاف» ریاست جمهوری تعهد دارد و نیز از لحاظ مالی و از لحاظ تخنیکی برای برگزاری آن آمادگی عام و تام دارد.

به‌گفته‌ی او، کمیسیون انتخابات بررسی‌ها را برای اصلاحات در پروسه انتخابات به انجام رسانده و برخی اصلاحات، از جمله استخدام شماری از کارمندان رتبه اول و دوم این کمیسیون را در همکاری با کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی انجام داده‌است.

او همچنین گفت که قسمت زیادی از بودجه انتخابات از سوی وزارت مالیه منظور شده و مقدار دیگر آن را جامعه جهانی می‌پردازد.

مطالب مرتبط