نخست‌وزیر سابق پاکستان به اتهام فساد احضار شد

سازمان بازرسی پاکستان در ادامه‌ مبارزه با فساد مالی سران دکلت‌های پیشین، شاهد خاقان عباسی؛ نخست‌وزیر سابق این کشور را احضار کرد.blank

این سازمان امروز(پنج‌شنبه، ۱۸ جولای) اعلام کرد که شاهد خاقان عباسی متهم است که در زمان تصدی پست وزارت نفت در معامله خرید گاز “ال‌ان‌جی” از کشور قطر که ارزش آن ۲۲۰ میلیارد دالر بود، اختلاس کرده‌است.

در همین حال، شاهد خاقان عباسی با وجود دریافت نامه‌ای کتبی از سازمان بازرسی آن کشور، برای پاسخ‌گویی حاضر نشده‌است.

در پی برکناری نوازشریف؛ نخست‌وزیر سابق پاکستان، شاهد خاقان عباسی در ۲۹ جولای سال ۲۰۱۷ میلادی، به سمت نخست‌وزیر موقت پاکستان انتخاب شد.

شاهد خاقان عباسی که توسط حزب حاکم پاکستان، به این سمت انتخاب شده‌بود تا تعیین نخست‌وزیر بعدی این کشور، زمام امور را در اختیار داشت.

آقای عباسی یکی از نزدیک‌ترین شخصیت‌های سیاسی نزدیک به نوازشریف؛ نخست‌وزیر سابق آن کشور به‌شمار می‌رود و در کابینه او به‌عنوان وزیر نفت خدمت کرده‌است.

پیش از این، نوازشریف نیز پس از سلب صلاحیت توسط “دیوان عالی پاکستان” به اتهام فساد مالی به‌تاریخ ۲۸ جولای ۲۰۱۷ میلادی از سمت خود استعفا کرد.

این در حالی است که روز گذشته سازمان بازرسی پاکستان، اموال فرزندان نوازشریف را ضبط کرد.

سازمان بازرسی پاکستان اعلام کرده که ۶ شرکت مختلف که توسط حسن و حسین نواز فرزندان نوازشریف اداره می‌شوند تعطیل و دارایی آن‌ها مسدود می‌شود.

مطالب مرتبط