تأکید امریکا بر ادامه حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان

فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی امریکا یا سنتکام در دیدار با عبدالله عبدالله؛ رییس اجراییه حکومت وحدت ملی گفته‌است که ارتش این کشور به همکاری‌هایش با نیروهای امنیتی افغانستان ادامه می‌دهد.blank

در خبرنامه‌ ریاست اجرایی که امروز (شنبه، ۲۹ سرطان) نشر شده، آمده‌است که در این دیدار، آقای عبدالله سفر جنرال کینت‌فرانک مکنزی؛ فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی امریکا به افغانستان را نشانه دوستی و همکاری‌ مشترک نظامیان دو کشور برای مبارزه با دشمنان و تهدیدهای مشترک خوانده‌است.

در این دیدار دوطرف درباره مذاکرات صلح، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و مسایل منطقه‌ای گفتگو کرده‌اند.

خبرنامه افزوده که آقای عبدالله از همکاری‌ها و قربانی‌های امریکا در افغانستان در مبارزه با دهشت‌افگنی و احیای مجدد افغانستان قدردانی کرده‌است.

رییس اجرایی همچنین از تلفات طالبان نیز سخن گفته‌ و افزوده که گروه طالبان نه‌تنها در عملی‌‌ساختن طرح‌هایش برای تصرف اراضی بیش‌تر و مراکز ولایت‌ها ناکام شد؛ بلکه متحمل تلفات و خسارات جدی نیز شده‌است.

در خبرنامه ریاست اجرایی آمده‌است که آقای مکنزی از پیشرفت و ارتقای ظرفیت و توانای‌هایی رزمی قوای مسلح افغانستان ابراز رضایت و خرسندی کرده و از ادامه همکاری‌های ارتش ایالات متحده امریکا با قوای مسلح افغانستان اطمینان داده‌است.

همچنین عبدالله عبدالله؛ رییس اجراییه حکومت وحدت ملی خواهان توجه بیشتر متحدان بین‌المللی افغانستان برای حمله بر پناه‌گاه‌های امن هراس‌افکنان در جنگ افغانستان شده‌است.

مطالب مرتبط