هشدار نیروهای کرد سوریه درباره وقوع جنگ با ترکیه

ائتلاف نیروهای دموکراتیک سوریه که شامل ائتلافی از کردها و اعراب محلی است با تأکید بر عدم تمایل به ورود به جنگ با ترکیه به رییس جمهوری این کشور هشدار داده که در صورت حمله به مناطق کردنشین در شرق فرات، آتش جنگ کل منطقه را فراخواهد گرفت.blank

مظلوم عبدی؛ فرمانده کل نیروهای دموکراتیک سوریه، امروز شنبه، ۲۰ جولای) در مصاحبه با روزنامه کردزبان «ازگوپلتیکا» در هالند اعلام کرد که شرایط کاملا فراهم است و نیروهایش آماده مقابله با تحریک‌ها و توطئه‌های دولت ترکیه هستند. نیروهای فراوانی در مرزهای شمال سوریه بسیج شده‌اند.

وی تأکید کرد که امکان ندارد حادثه «عفرین» در منطقه شرق فرات تکرار شود و «ما هرگز اجازه نخواهیم داد چنین اتفاقی رخ دهد. اگر ارتش ترکیه قصد حمله به یکی از مناطق ما را داشته‌باشد، جنگی بزرگی برافروخته خواهد شد».

عبدی همچنین گفت: «فرماندهی نیروهای دموکراتیک سوریه، کشورهای ائتلاف بین‌المللی علیه گروه تروریستی داعش از جمله امریکا و فرانسه را در جریان تصمیم‌های خود قرار داده‌است.»

آقای عبدی تأکید کرد که وقوع چنین جنگی قطعا به بروز درگیری داخلی دوم در سوریه منجر شده و تا خروج ترکیه ادامه خواهد داشت.

از سوی دیگر، آقای عبدی درباره موضع امریکا در قبال حمله احتمالی ترکیه به منطقه گفت: «ما در زمینه جنگ علیه داعش با امریکا توافق کرده‌‌ایم و در حال حاضر نیز با عناصر داعشی در مناطق “الرقه” و “دیرالزور” مبارزه می‌‌کنیم.»

او در ادامه گفت: «اگر هر حمله‌ای علیه ما صورت گیرد، ارتش حمایت مردمی کرد به سمت مرزها عقب‌نشینی کرده و این به مفهوم توقف جنگ با داعش است که به ضرر توافق انجام شده‌است».

مطالب مرتبط