ابراز آمادگی کمیسیون‌های انتخاباتی برای برگزاری انتخابات

اعضای کمیسیون‌های انتخابات و سمع شکایات انتخاباتی از آمادگی کامل این کمیسیون‌ها برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خبر می‌دهند.blank

کمیسیون‌های انتخاباتی در نشست هماهنگی که به روزهای شنبه و یک‌شنبه، ۲۹ و ۳۰ سرطان برگزار شده‌بود با صدور یک اعلامیه مشترک بر آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، تأکید کردند.

حواعلم نورستانی؛ رییس کمیسیون انتخابات، امروز (یکشنبه، ۳۰ سرطان) در یک نشست خبری در کابل گفت که براساس این اعلامیه، برگزاری موفقانه انتخابات خواست مردم و وظیفه کمیسیون‌های انتخاباتی توصیف شده و نیز گفته شده‌است که برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه و مدیریت درست آن می‌تواند زمینه صلح و ثبات دایمی و همدلی را در کشور فراهم کند.

اعضای کمیسیون‌های انتخاباتی در این اعلامیه افزوده‌اند که طبق مسؤولیت کاری و الزامات قانونی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو آماد‌گی کامل دارند.

حواعلم نورستانی گفت که کمیسیون‌های انتخاباتی در هم‌آهنگی با دیگر طرف‌های دخیل در روند انتخابات کار می‌کنند تا چالش‌ها را شناسایی کنند و به این ترتیب و با درس‌گرفتن از تجربه‌های گذشته این چالش‌ها برطرف شود.

خانم نورستانی افزود: «کمیسیون‌های انتخاباتی با وظایف و صلاحیت‌های مشخص برای برگزاری انتخابات، نقش یکسان دارند و این کمیسیون‌ها تاکنون در بخش تهیه پلان عملیاتی، استخدام کارکنان، تهیه کارشیوه‌های مربوط موفق بوده‌اند.»

زهره‌‌بیان شینواری؛ رییس کمیسیون سمع شکایات انتخاباتی نیز در این نشست خبری گفت که کمیسیون‌های انتخاباتی به مردم و نامزدان و دیگر جوانب دخیل در روند انتخابات یک پیام واحد دارند و آن این‌که در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری جدی هستند و در این راستا با دیگر طرف‌ها هم‌آهنگ عمل خواهند کرد.

کمیسیون انتخابات و کمیسیون سمع شکایات انتخاباتی همچنین از دیگر جوانب دخیل در روند انتخابات خواستند که این کمیسیون‌ها را در برگزاری انتخابات به‌موقع و معتبر یاری کنند.

باید یادآور شد که قرار است انتخابات ریاست جمهوری در ششم ماه میزان سال جاری خورشیدی برگزار شود.

روند صلح و وضعیت امنیتی، روی انتخابات سایه انداخته و برگزاری آن را علیرغم تأکید و اصرار حکومت، با تردیدهای جدی رو‌به‌رو کرده‌است.

مطالب مرتبط