لت‌وکوب شدید یک کودک افغان از سوی یک مأمور شهرداری در ایران

یک کودک دستفروش افغان از سوی یک مقام شهرداری شهر آبدان ولایت بوشهر در جنوب ایران به‌شدت لت‌وکوب شده‌است.blank

ویدیویی که در این زمینه در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده، نشان می‌دهد که یکی از کارکنان شهرداری منطقه، برخورد خشنی با کودک هشت‌ساله افغان در شهر آبدان دارد. در این تصاویر، این مامور شهرداری آبدان کودک افغان را پس از لت‌و‌کوب، دور پرتاب می‌کند.

مقام‌های محلی در ولایت بوشهر ایران این رویداد را تایید کرده‌ و گفته‌اند که قضیه به‌صورت جدی پی‌گیری خواهد شد.

رسانه‌های ایرانی گزارش داده‌اند که ابوالحسن گنخکی؛ مسؤول محلی منطقه آبدان ولایت بوشهر ایران برخورد خشن این مأمور شهرداری با کودک افغان را تایید کرده‌است.

او امروز (یکشنبه،‌۳۰ سرطان) ضمن تایید برخورد خشن مامور شهرداری آبدان با کودک افغان که با لت‌و‌کوب و پرتاب او همراه بود، به خبرگزاری دولتی ایران (ایرنا) گفت: «شهردار آبدان موظف به انجام اقدامات قانونی برای تنبیه و تعلیق این نیرو تا تصمیم نهایی مراجع مربوطه است.»

او همچنین گفت که باید با مامور شهرداری که به‌منظور جلوگیری از تخلف احتمالی یک کودک افغان از قوه قهریه استفاده کرده و رفتار «غیرانسانی» داشته برخورد جدی شود و نسبت به حق تضییع‌شده این کودک، جبران مافات شود.

این مقام محلی افزوده که اقدامات قانونی لازم نیز از طریق مراجع قضایی در مورد این عمل اجرا خواهد شد. او همچنین گفته‌است که اعمال هرگونه خشونت و رفتار غیرقانونی به‌ویژه توسط نیروهای شهرداری محکوم است.

این نخستین‌بار نیست که کودکان پناهجوی افغان در ایران مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند. حکومت ایران و نیروی پولیس آن کشور بارها به‌ سوء رفتار، تحقیر و و توهین پناهجویان افغان متهم شده‌اند.

 

https://www.facebook.com/UfuqNews/videos/2346704212041775/

ویدیوی منشر شده در رسانه‌های اجتماعی

مطالب مرتبط