بیش از ۱۰۰۰ کودک افغان طی شش ماه گذشته کشته و زخمی شده‌اند

سازمان بین‌المللی حمایت از کودکان اعلام کرد که طی شش ماه گذشته، بیش یک هزار کودک افغان، کشته و زخمی شده‌اند. به‌گفته این سازمان، افغانستان سال گذشته نیز شاهد بیشترین آمار تلفات کودکان بوده؛ زیرا در این سال حدود ۳۰۶۲ کودک کشته و زخمی شدند.blank

در گزارش تازه‌ این نهاد آمده‌است که تلفات کودکان در افغانستان در جریان بیش از ۱۹۲حمله بر مکاتب و ۶۲ حمله بالای شفاخانه‌ها وارد شده‌است.

این سازمان گفته‌است که با وجود تلاش‌هایی که در مورد کاهش تلفات کودکان در افغانستان صورت گرفته، هنوز کودکان در این کشور در معرض خطر قرار دارند.

به‌باور سازمان بین‌المللی حمایت از کودکان تمام طرف‌های درگیر جنگ در افغانستان مسؤول خطرناک‌ساختن این کشور برای اطفال هستند.

در گزارش سازمان بین‌المللی حمایت از کودکان آمده‌است که تنها در نیمه‌ اول سال جاری میلادی نزدیک به ۳۳۰ کودک در افغانستان کشته و ۸۸۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

این سازمان افزوده که تلفات غیرنظامیان حدود یک‌سوم از کل تلفات جنگ در افغانستان را شکل می‌دهد.

اونو وان منین؛ رییس بخش افغانستان دفتر بین‌المللی حمای از اطفال گفته‌است: «اطفال در افغانستان شاهد خشونت‌های سنگین بوده‌اند و این حملات تاثیرات ناگواری بر آینده‌ این اطفال داشته‌است. سازمان مراقبت از کودکان به‌طور جدی از تمام طرف‌های درگیر جنگ می‌خواهد که از کشتن اطفال خودداری کنند و اجازه بدهند آنها به خدمات عامه دسترسی داشته‌باشند.»

سازمان بین‌المللی حمایت از کودکان از دولت خواسته‌است تا مرتکبین جنایت‌ علیه کودکان به سزای عمل‌شان برسند.

این سازمان از تلاش‌ها در قسمت حفاظت کودکان استقبال کرده؛ اما به‌باور این سازمان، هنوزهم کودکان در معرض خطر قرار دارند و باید در هر شرایطی که باشیم از تلفات کودکان جلوگیری شود.

مطالب مرتبط