در یک ماه اخیر بیش از ۳۰۰ غیر نظامی در افغانستان کشته شده‌اند

گروه دادخواهی حفاظت از غیر نظامیان در کشور اعلام کرد که در یک ماه گذشته ۳۱۶ غیر نظامی در نتیجه درگیری‌ها کشته شده‌اند.blank

گروه دادخواهی حفاظت از غیرنظامیان در افغانستان امروز (پنج‌شنبه، ۱۰ اسد) با نشر گزارش تلفات ملکی گفته‌است که که در ماه گذشته میلادی، ۱۰۷۵ غیرنظامی کشته و زخمی شده‌اند. در این میان ۳۱۶ غیرنظامی کشته و ۷۵۹ تن دیگر زخمی شده‌اند.

در این گزارش آمده‌است: «این آمار از ۲۴ ولایت افغانستان به ثبت رسیده و بیشترین تلفات غیرنظامیان در ولایت‌های قندهار، کابل، غزنی و فاریاب صورت گرفته‌است.»

این گروه گفته‌است که بیشترین عامل تلفات غیرنظامیان در یک ماه گذشته میلادی حملات انتحاری، ماین‌های کنار جاده‌ای، حملات هوایی و عملیات‌های شبانه بوده‌است.

این گروه گفته است که خونین‌ترین ماه برای غیرنظامیان در سه سال گذشته، ماه جولای ۲۰۱۹ بوده‌است.

پیش از این یوناما در گزارشی گفته بود که ۳۸۱۲ غیر نظامی در شش ماه نخست سال ۲۰۱۹ در افغانستان کشته شده‌اند و عامل ۳۸ درصد تلفات ملکی، نیروهای طرفدار دولت بوده‌اند. این گزارش طالبان را عامل ۳۷ درصد و داعش را عامل ۱۱ درصد تلفات غیر نظامیان خوانده‌است.

حکومت افغانستان اما آمار نسبت داده شده به نیروهای طرفدار دولت افغانستان را رد کرد و اعلام کرد که بیشترین تلفات بر غیر نظامیان از سوی گروه طالبان وارد شده‌است.

مطالب مرتبط