درآمد اپل از فروش آیفون کاهش یافت

گزارش سه ماهه سوم ۲۰۱۹ اپل نشان می دهد درآمد این شرکت از فروش آیفون کاهش یافته و به ۲۵.۹۹ میلیارد دالر رسیده است.blank

به نقل از ورج، اپل آمار درآمد سه ماهه سوم ۲۰۱۹ میلادی خود را اعلام کرده است. طبق این آمار درآمد شرکت در این سه ماهه ۵۳.۸ میلیارد دالر است. این رقم یک درصد بیش از آمار سال گذشته است.

نکته مورد توجه در این گزارش، درآمد ۲۵.۹۹ میلیارد دالری مربوط به فروش آیفون است. این در حالی است که در آمد این بخش در سال گذشته ۲۹.۴۷ میلیارد دالر بوده است. این آمار نشان می دهد برای نخستین بار پس از ۲۰۱۲ میلادی، کمتر از نصف درآمد اپل از فروش آیفون تامین شده است.

از سوی دیگر بخش سرویس های اپل در ۳ ماهه سوم ۲۰۱۹ میلادی  ۱۱.۴۶ میلیارد دالر درآمدزایی داشته است. همچنین درآمد بخش گجت های پوشیدنی نیز به دلیل محبوبیت نسل دوم  ایرپاد رشدقابل توجهی را تجربه کرده است.

در کنار این موارد  میزان فروش رایانه مک نیز ۵.۸۲ میلیارد دالر و آی پد ۵.۰۲۳ میلیارد دالر ذکر شده است. البته درآمد اپل از فروش آی پد در سال گذشته ۴.۶۴۳ دلار میلیارد دالر بوده است.

به هرحال در آمد اپل در سه ماهه آینده توجهات بیشتری را به خود جلب می کند زیرا نخستین سه ماهه ای خواهد بود که فروش آیفون های ۲۰۱۹ و همچنین دو سرویس «اپل تی وی» و «اپل آرکاید» را نیز دربر می گیرد.

اپل تخمین می زند درآمد سه ماهه چهارم این شرکت ۶۱تا۶۴ میلیارد دالر باشد.

مطالب مرتبط