صلح افغانستان محور گفتگوی ترامپ با امیر قطر

دونالد ترامپ؛ رییس جمهور امریکا روز گذشته (پنج‌شنبه، ۱۷ سرطان) در تماس تلفنی با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی؛ امیر قطر در باره روند مذاکرات صلح افغانستان گفتگو کرده‌اند.

blank

خبرگزاری قطر در صفحه توئیترش نوشته است که در این گفت‌وگوی تلفنی «آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و همکاری‌های استراتژیک میان دو کشور بررسی شده و به‌ویژه تحولات صلح افغانستان که در دوحه قطر در جریان است.»

هم اکنون هشتمین دور گفتگوهای صلح میان نمایندگان طالبان با امریکا در شهر دوحه قطر جریان دارد. منابع مختلف از نهایی شدن توافق‌ میان امریکا و طالبان خبر می‌دهند.

متن توافق نامه امریکا با طالبان

شماری از منابع در حکومت گفته‌اند که متن توافق نامه صلح امریکا با طالبان در قطر با ریاست جمهوری شریک ساخته شده است.

این منابع افزوده‌اند که قرار است که پس از عید قربان، توافق نامه صلح واشنتگن با طالبان به امضا برسد و مذاکرات بین الافغانی آغاز شود.

در همین حال؛ صدیق صدیقی؛ سخنگوی رییس جمهور غنی؛ گزارش‌های نقل شده درباره موافقت اشرف‌غنی با تعویق انتخابات را نادرست خوانده است.

روز گذشته (پنج شنبه، ۱۷ اسد) زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان با اریکسون سوریده؛ وزیر امور خارجه ناروی، در مورد صلح افغانستان گفتگو کرده است.

آقای خلیلزاد در صفحه توئیترش نوشته که ناروی تسهیلات را برای دستیابی به صلح افغانستان فراهم می‌کند. قرار است ناروی میزبان گفت‌وگوهای بین‌الافغانی در اسلو باشد.

حکومت یک هیات ۱۵ نفری را برای شرکت در دور تازه گفتگوهای بین الافغانی تعیین می‌کند.

مطالب مرتبط