پاکستان خواستار اعتراضات جهانی در برابر نهادهای هندی شد

وزیر خارجه پاکستان از پاکستانی‌های خارج‌نشین خواست تا در تاریخ ۱۵ اگست مقابل کمیسیون‌های عالی هند تجمع کنند.blank

به نقل از آناتولی، شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان یکشنبه در پیامی توییتری نوشت: از پاکستانی‌های ساکن خارج می‌خواهم تا در تاریخ ۱۵ اگست (۲۴ اسد) به نشانه اعتراض مقابل کمیسیون‌های عالی هند در سراسر جهان تجمع کرده و مقابل اشغال غیر قانونی، وحشیانه و اجباری کشمیر اشغال شده توسط هند بایستند.

دولت پاکستان چهارشنبه اعلام کرد، ۱۵ اگست “روز سیاه” علیه اقدام هند برای لغو وضعیت ویژه کشمیر هند در نظر گرفته شده است. هند روز استقلال خود را در همین تاریخ جشن می‌گیرد.

قریشی گفت: ما در همبستگی با خواهران و برادران کشمیری خودمان که از سوی یک رژیم فاشیستی هدف سرکوب و خفقان قرار گرفتند که بازتاب وحشیگری هیتلر است،‌ می‌ایستیم.

وزیر خارجه پاکستان یکشنبه با حضور در مظفرآباد، مرکز کشمیر پاکستان با مردمان کشمیر اعلام همبستگی کرد. او در مراسم‌ عید قربان در کنار ساکنان کشمیر خواهد بود و تجمعی را در آنجا رهبری می‌کند. مسلمانان در پاکستان و کشمیر امروز دوشنبه برای عید قربان تعطیل هستند.

پیشتر وزیر خارجه پاکستان از دولت هند درخواست کرد ممنوعیت آمد و شد در کشمیر را در روز عید قربان بردارد. قریشی در مصاحبه با رادیو دولتی پاکستان گفته بود: پاکستان از هند خواسته است محدودیت‌های حکومت نظامی در کمشیر اشغالی را در آستانه عید قربان لغو کند و به کشمیری‌ها اجازه دهد آزادانه قربانی کنند.

مطالب مرتبط