دعوت امریکا از یونان برای شرکت در ائتلاف نظامی خلیج فارس

امریکا از یونان برای شرکت در ائتلاف دریایی خلیج فارس دعوت کرده‌ است.blank

به نقل از د نشنال، امریکا از یونان برای حضور در ائتلاف دریایی خلیج فارس دعوت کرده است. بر این اساس امریکا از دولت یونان خواسته تا تجهیزات نظامی و شناسایی و ناوچه‌های دریایی را در اختیار ارتش آلمان قرار دهد.ا

این در خواست امریکا با عدم پذیرش از سوی دولت یونان مواجه شده است. مقام‌های یونانی علت رد این درخواست را درگیری نیروهای یونانی در مانور نظامی در در دریای اژه و مدیترانه شرقی و عدم تمایل دولت یونان برای حضور در درگیری نظامی با ایران عنوان کردند.

پس از حمله به چند نفتکش در خلیج فارس و به خصوص بعد از توقیف نفتکش بریتانیایی “استنا ایمپرو” توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران که به تنش در منطقه دامن زد، هفته گذشته نشستی به دعوت بریتانیا در منامه و با حضور نمایندگان امریکا و چند کشور اروپایی برگزار شد که هدف آن تلاش برای تامین امنیت دریانوردی در خلیج فارس عنوان شده بود.

امریکا تقریبا در تمام کشورهای منطقه خلیج فارس پایگاه نظامی دارد. ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده در بحرین مستقر است و پایگاه هوایی شیخ عیسی در این کشور نیز از مراکز مهم استقرار جنگنده‌ها و هواپیماهای نظامی ترابری نیروی هوایی امریکا محسوب می‌شود.

مطالب مرتبط