روسیه:

منتظر دریافت اطلاعات از امریکا در مورد گفتگوهای صلح دوحه هستیم

نماینده ویژه رییس جمهور روسیه برای افغانستان می‌گوید که مسکو منتظر دریافت اطلاعات از امریکا در مورد هشتمین دور گفتگوهای صلح با طالبان است.

blank

ضمیر کابلوف؛ امروز (چهارشنبه، ۲۳ اسد) در مصاحبه با رسانه‌ها گفت که زلمی خلیلزاد؛ نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان، نتایح مذاکرات با طالبان را با این کشور در میان بگذارد.

او افزود روسیه در مراسم امضای توافقنامه صلح امریکا با طالبان دعوت شده است.  او گفت: « یکی از شرایط رهبری طالبان همین موضوع بود . آنها می‌خواهند تا روسیه و چین به عنوان ضامن توافق نامه‌های آینده با امریکایی‌ها عمل کنند.»

این در حالی است که هشتمین دور گفتگوهای صلح میان هیات امریکایی با طالبان روز دوشنبه هفته جاری پایان یافت. هر دو طرف در مورد گام‌های بعدی صلح با رهبران‌شان مشوره خواهند کرد.

طالبان و امریکا در مورد جزییات دور هشتم گفتگوهای صلح چیزی نگفته‌اند.

مشخص کردن جدول زمانی برای خروج نیروهای خارجی از افغانستان و تضمین دادن طالبان مبنی بر استفاده نشدن از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر، از موارد عمده قابل بحث در این دور از گفتگوها بوده است.

اما حکومت افغانستان بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به تاریخ ششم ماه میزان تاکید می‌کند. رییس جمهور غنی گفت که حکومت برآمده از انتخابات باید درباره صلح تصمیم بگیرد.

مطالب مرتبط