چین سیاسی‌کردن مذاکرات تجاری را «نیرنگ کثیف امریکا» خواند

چین اعلام کرد که هرنوع اقدام سیاسی از جمله مطرح‌کردن ناآرامی‌های هانگ‌کانگ در مذاکرات تجاری با امریکا مردود است و آن را یک «نیرنگ کثیف» از سوی واشنگتن توصیف کرده‌است.

blank

وزارت امور خارجه چین، امروز(چهارشنبه، ۲۱ آگست) در خبرنامه‌ای گفته‌است که امریکا حق ندارد در مسایل هانگ‌کانگ که جزو امور داخلی چین است، مداخله کند.

دولت چین تاکید کرده که اولین و مهم‌ترین اولویت این دولت، بازگرداندن ثبات و نظم در هانگ‌کانگ است و ارسال پیام‌هایی از این دست باعث هرج و مرج بیشتر در این منطقه می‌شود.

روزنامه دولتی چین به‌نام مردم، سیاسی‌کردن گفتگوها از سوی امریکا را «نیرنگ کثیف» این کشور دانسته و نوشته‌است که سیاسی‌کردن این گفتگوها هیچ کمکی به روند مذاکرات و گفتگوهای اقتصادی و تجاری دوطرف نمی‌کند.

نشریه ارگانی چین نیز نوشته‌است که سیاست مرعوب‌سازی سیاسی برای گرفتن امتیازات تجاری از چین نه تنها پاسخ نمی‌دهد؛ بلکه واکنش مقابله‌جویانه پکن را هم به‌دنبال خواهد داشت.

این در حالی است که پیش از این دونالد ترامپ؛ رییس جمهور امریکا در اشاره‌ای به اعتراضات میدان تیان‌آنمن چین در سال ۱۹۸۹ میلادی گفته‌بود که اگر پکن بخواهد یک «تیان‌آنمن» دیگر درست کند، توافق حاصل نخواهد شد.

وی افزود: «ما خواستار یک توافق خوب هستیم و فکر می‌کنیم که چین بیش از امریکا به آن نیاز دارد.»

این سخنان رییس جمهور امریکا با واکنش‌های تند دولت چین و مردم این کشور روبرو شد.

مطالب مرتبط