قتل زن در برابر فرزند ۱۰ ساله، خشم مردم ترکیه را برانگیخت

پس از قتل یک زن به‌دست شوهر سابق‌اش با چاقو در حضور کودک ۱۰ ‌ساله‌شان در ترکیه و انتشار ویدیوی آن، خشم عمومی برانگیخته شد و مردم خواستار مجازات این مرد شده‌اند.blank

امینه بولت ۳۸ سال داشت و هفته گذشته از سوی شوهر سابق‌اش در شهر قرخ قلعه ترکیه به قتل رسید. در ویدیویی که از این رویداد در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده، زنی دیده می‌شود که جیغ می‌کشد و گلویش را با دست گرفته و همزمان فرزند ۱۰ ساله او به مادرش التماس می‌کند تا زنده بماند.

قرار گزارش رسانه‌های ترکیه، روز ۲۷ اسد، امینه دخترش را به کافه‌ای در شهر قرخ قلعه برد تا پدرش را ببیند؛ اما «فدایی وران» شوهر این زن، با چاقو به او حمله کرد و سپس از محل فرار کرد.

این مردم ساعاتی بعد در دادگاه و در حالی که به شدت وحشت‌زده شده‌بود، گفت: «وقتی او (امینه) به من اهانت کرد و از حق حضانت فرزندمان حرف زد من با چاقویی که همراه داشتم او را زدم.»

امینه بولت به شفاخانه‌ای منتقل شد؛ اما ساعتی بعد در آنجا جان داد.

در ویدیویی که از این واقعه منتشر شده امینه فریاد می‌زند «نمی‌خواهم بمیرم» و دختر ۱۰ ساله او دیده می‌شود که التماس می‌کند «نمیر مادر!».

واکنش‌ها به این قتل در ترکیه گسترده بوده‌است. شهردار استانبول در واکنش به این قتل در توییترش نوشت: «امینه بولت قربانی خشونت مردانه شد. ما در مبارزه با خشونت کنار زنان و کودکان ایستاده‌ایم.»

در عین حال تیم فوتبال «بشیکتاش» ترکیه هم با صدور اعلامیه‌ای در این باره موضع‌گیری کرده و گفته‌است: «ما در برابر این قساوت سکوت نخواهیم کرد. ما امیدواریم که زن‌کشی ریشه‌کن شود و عاملان چنین فجایعی محاکمه و به اشد مجازات محکوم شوند. ما به چینن فجایعی نباید عادت کنیم و نباید در برابر آن سکوت کنیم.»

کلثوم کو؛ نماینده انجمن غیردولتی «ما زن‌کشی را ریشه‌کن می‌کنیم» نیز گفته‌است: «در حقیقت آخرین فریادهای امینه که می‌خواهد فقط زنده بماند نمادی از کمترین چیزی است که ما به عنوان زن می‌خواهیم. در ترکیه، این تقاضای ما به عنوان زن است؛ این‌که ما را نکشند.»

او افزود: «این آخرین تقاضای امینه هم بود. و در حقیقت فریاد دختر او که ملتمسانه می‌گوید نمیر مادر، حقیقتی است که فکر نمی‌کنم هیچ‌کس در دنیا بتواند بر آن چشم فروبندد.»

این قتل در حالی در ترکیه صورت می‌گیرد که تنها در هفت ماه اخیر سال جاری میلادی در ترکیه ۲۴۵ زن به قتل رسیده‌اند. بر‌اساس آماری که انجمن «ما زن‌کشی را ریشه‌کن می‌کنیم» منتشر کرده، تنها در ماه جولای سال جاری ۳۲ زن در این کشور کشته‌ شده‌اند.

مطالب مرتبط