طالبان در فاریاب یک دختر و پسر را شلاق زدند

مقام‌های امنیتی در ولایت فاریاب در شمال کشور اعلام کردند که گروه طالبان یک دختر و یک پسر را به اتهام «فرار از منزل» شلاق زده‌اند.blank

عبدالکریم یورش؛ سخنگوی پولیس فاریاب به خبرگزاری افق گفت که اعضای گروه طالبان، دختر ۱۷ ساله‌ای به‌نام «زهرا» و پسر ۲۰ ساله‌ای به نام «محمد رفیق» را به جرم «فرار از خانه» صد شلاق زده‌اند.

به‌گفته‌ او این دختر که با فرد دیگری نامزد بوده، جمعه‌شب از خانه‌اش واقع در روستای «لولاش» ولسوالی کوهستان فاریاب به خانه‌ محمد رفیق به ولسوالی المار این ولایت رفته‌‌بود.

سخنگوی پولیس فاریاب گفت که طالبان با آگاه‌شدن از این موضوع هردو را بازداشت کرده و صبح امروز (شنبه، ۲ سنبله) در یک دادگاه صحرایی در روستای «قره‌ای» این ولسوالی که تحت تسلط طالبان است، هرکدام را پنجاه ضربه شلاق زده‌اند.

او افزود که این دختر و پسر پیش از این نیز ارتباط تلفنی داشته‌اند و از همین طریق با هم آشنا شده‌بودند.

آقای یورش اضافه کرد که عاملان این رویداد توسط نیروهای کشفی پولیس شناسایی شده و در صورت بیرون‌شدن از ساحه تحت حاکمیت طالبان بازداشت خواهند شد. او گفت که پیش از این نیز عاملان چند دادگاه صحرایی که به شهر آمده‌بودند از سوی پولیس بازداشت شده‌اند.

طالبان در مناطق تحت حاکمیت خود در ولایت‌های افغانستان دادگاه صحرایی تشکیل می‌دهند و پیش از این نیز چندین تن را در این دادگاه‌ها کشته و یا دست و پای‌شان را قطع کرده‌بودند.

فاریاب از جمله ولایت‌های نا‌امن در شمال کشور است و طالبان در آن حضور گسترده دارند.
ولسوالی المار این ولایت که این رویداد در آن رخ داده نیز چندین‌بار با خطر سقوط کامل به‌دست طالبان روبه‌رو شده‌است. منطقه قره‌ای این ولسوالی حدود سه سال پیش به‌دست طالبان افتاد.

مطالب مرتبط