مرکز ویژه تایید تذکره‌های کاغذی ایجاد شد

اداره ملی آمار و معلومات کشور اعلام کرد که یک مرکز ویژه برای تایید تذکره‌های کاغذی ایجاد کرده‌اند.

blank

این مرکز جدید ۸۰ کارمند دارد که می‌تواند روزانه تا دو هزار تذکره کاغذی را در این مرکز تایید کند. این مرکز در نزدیکی ریاست پاسپورت در ناحیه سوم شهر کابل ایجاد شده است.

افق را در تلگرام دنبال کنید

احمد جاوید رسولی؛ رئیس اداره ملی آمار و معلومات کشور گفت تمام کتاب‌های ثبت احوال نفوس در کشور دیجتالی شده که این موضوع زمان تایید تذکره را کم می‌کند.

هم اکنون بیتشر تذکره‌ها در افغانستان به صورت ورقی و کاغذی صادر می‌شود  و احتمال جعل و تقلب در این تذکره‌ها وجود دارد. حکومت برای جلوگیری از سوءاستفاده از این تذکره‌ها، دارندگان آنها را تایید مجدد می‌کند.

رئیس اداره ملی آمار و معلومات کشور گفت که روند قبلی تایید تذکره برای شهروندان کشور “طاقت فرسا” بوده، اما حالا به سریع ترین زمان ممکن تذکره تایید می‌شود.

این در حالی است که پیشتر تذکره‌های کاغذی جمع‌آوری و برای تایید با کتاب‌هایی که در آرشیو وجود داشت تطابق داده می‌شد. این روند زمان‌گیر بود ولی اکنون با بازگشایی مرکز جدید انتظار می‌رود که مشکلات شهروندان افغانستان کمتر شود.

بر آمار اداره ملی آمار و معلومات کشور، در حدود ۲۵ میلیون نفر تذکره کاغذی دارند.

حکومت افغانستان در سال ۱۳۹۷ توزیع تذکره‌های الکترونیک را آغاز کرد و تاکنون بیشتر از ۲۰۵ هزار نفر این تذکره‌ها را دریافت کرده‌اند.

مطالب مرتبط