سفارت امریکا در کابل درباره کلاهبرداری اینترنتی هشدار داد

سفارت امریکا در کابل، از شهروندان افغانستان خواسته‌است که قربانی کلاهبرداری اینترنتی نشوند.

blank

این سفارت با نشر خبرنامه‌ای نوشته است که کلاهبرداران تلاش می‌کنند تا با “طرح دوستی، رابطه عاشقانه یا تجارت آنلاین” ارتباط برقرار کرده و از این رابطه برای درخواست پول استفاده کنند.

افق را در تلگرام دنبال کنید

در خبرنامه‌ی این سفارت آمده است که رایج‌ترین نوع کلاهبرداری‌‌ها عبارت از تماس‌های تلفنی، ارسال پیام از طریق شبکه‌های اجتماعی است و طرف مقابل مدعی است که شهروند امریکا بوده و به عنوان عضوی از نیروهای مسلح امریکا، پیمان‌کار نظامی، دیپلمات سفارت امریکا و یا کارمند یک سازمان بین‌المللی در افغانستان مستقر هستند.

در خبرنامه این سفارت آمده است که کلاهبرداران برای قانع کردن قربانیان کلاهبرداری، ماه‌ها وقت صرف می‌کنند و پس از دریافت پول، قطع ارتباط می‌کنند.

در خبرنامه این سفارت آمده است که این افراد برای نشان دادن شواهد، از داستان‌های جعلی، عکس‌ها و اسامی سربازان واقعی یا مدل‌های آنها از وب سایت‌های اینترنتی استقاده می‌کنند و هنگامی که اعتماد قربانی خود را جلب کردند، کلاهبرداران یک “وضعیت نادرست” ایجاد می‌کنند و از قربانیان درخواست پول می‌کنند.

سفارت امریکا در کابل به کاربران شبکه‌های اجتماعی توصیه کرده است که اگر فکر می‌کنند که قربانی کلاهبرداری اینترنتی هستند، پول ارسال نکنند و فوری ارتباط شان را قطع کنند.

این سفارت گفت: « قربانیان کلاهبرداری می‌توانند شکایت خود را با مرکز شکایت جرائم اینترنتی، مشارکت در بین دفتر تحقیقات فدرال (FBI)، مرکز ملی جنایات قلاده سفید (NW3C) و دفتر کمک عدالت (BIA) و همچنین شکایت خود را به کمیسیون تجارت فدرال امریکا ثبت کنند.»

با افزایش دسترسی شهروندان کشور به اینترنت، جرایم سایبری نیز افزایش یافته است.

مطالب مرتبط