هشدار کمیسیون شکایات انتخاباتی به تیم‌های غنی و عبدالله

کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی، به دسته‌های انتخاباتی اشرف غنی و عبدالله عبدالله، نامزدان ریاست جمهوری هشداریه فرستاده است.

blank

محمد قاسم الیاسی؛ دبیر این کمیسیون گفت که تاکنون پنج دسته انتخاباتی از تخلف‌های انتخاباتی در هنگام پیکارهای انتخاباتی به این نهاد شکایت ثبت کرده‌اند.

قانون انتخابات به کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخابات صلاحیت توصیه، اخطار، جریمه نقدی و در فرجام حذف دسته‌های انتخاباتی را داده است.

مسوولان کمیسیون شکایات انتخاباتی گفته‌اند که از آغاز کارزارهای انتخاباتی تاکنون ۲۷  شکایت از تخلف‌های انتخاباتی ثبت شده است.

در این میان، عبدالعزیز ابراهیمی؛ سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات گفت که بربنیاد قانون، به تمام تخلفاتی‌که از سوی کمیسیون شکایات انتخاباتی ثبت می‌شود، رسیده‌گی خواهد شد.

انتقادهای وجود دارد که اشرف غنی و عبدالله عبدالله؛ رهبران حکومت وحدت ملی از امکانات دولتی در کمپاین‌های انتخاباتی شان استفاده می‌کنند.

محمد عمر داوودزی؛ رییس ستاد انتخاباتی اشرف غنی گفت که در مورد صدور هشداریه به این ستاد، با کمیسیون شکایات انتخاباتی در حال گفتگو هستند.

جریمۀ نقدی که برای تخلف‌های انتخاباتی در قانون پیش‌بینی شده، از پنج‌هزار افغانی تا صدهزار افغانی است که این مجازات به باور کمیسیون رسیده‌گی به شکایت‌های انتخاباتی ناچیز است.

مطالب مرتبط