ولسوالی کران و منجان بدخشان از اشغال طالبان خارج شد

وزارت دفاع ملی اعلام کرده که ولسوالی کران و منجان بدخشان از اشغال طالبان خارج شده‌است.blank

فواد امان؛ معاون سخنگوی وزارت دفاع در توییترش نوشته که این ولسوالی امروز (چهارشنبه، ۲۰ سنبله) از تسلط گروه طالبان خارج شده و به‌دست نیروهای امنیتی افتاده‌است.

در همین حال مقام‌های محلی بدخشان گفته‌اند که این ولسوالی توسط قیام مردم این ولسوالی و فرماندهان محلی، از وجود طالبان تصفیه شده‌است.

دفتر مطبوعاتی والی بدخشان با نشر خبرنامه‌ای گفته‌است که یکی از فرماندهان محلی به‌نام «عبدالملک» که پس از سقوط کران و منجان به طالبان تسلیم شده‌بود، امروز با ۴۰ نیروی تحت امرش و با حمایت نیروهای امنیتی در این ولسوالی دست به «قیام» زد.

خبرنامه افزوده که این نیروهای محلی اداره ولسوالی کران و منجان را از نزد طالبان پس گرفتند و پرچم افغانستان را بر فراز ساختمان این ولسوالی نصب کردند.

اداره محلی بدخشان و وزارت دفاع ملی در مورد تلفات وارد شده به گروه طالبان و نیروهای محلی و امنیتی چیزی نگفته‌اند.

ولسوالی کران و منجان بدخشان در ۳۰ سرطان امسال پس از حمله طالبان بر آن، به‌دست این گروه سقوط کرده‌بود.

این سومین ولسوالی بدخشان است که طی یک هفته اخیر از اشغال طالبان خارج و به‌دست نیروهای دولتی می‌افتد. ولسوالی‌های وردوج، یمگان و اکنون کران‌ و منجان، از ولسوالی‌های پس گرفته‌شده از نزد طالبان در بدخشان طی یک هفته اخیر است.

با این حال طالبان با وجود از دست‌دادن ولسوالی‌های تحت اداره‌شان در بدخشان، توانسته‌اند که برخی ولسوالی‌ها را در ولایت‌های تخار و قندوز تصرف کنند.

مطالب مرتبط