روسیه، چین و آلمان خواستار از سرگیری مذاکرات امریکا و طالبان شدند

نمایندگان دایمی کشورهای روسیه، چین و آلمان در سازمان ملل متحد، خواستار از سرگیری مذاکرات صلح میان امریکا و طالبان شده‌اند.

blank

این نمایندگان تاکید دارند که تنها راه حل سیاسی برای پایان جنگ در افغانستان، گفتگو است.

لی‌جویی؛  نماینده دایمی چین در سازمان ملل در این باره گفت: «چین از ایالات متحده و طالبان می‌خواهد که پیشبرد مذاکرات را ادامه دهند و توافق نامه را اجرایی سازند. ما از تمامی جناح‌ها به شمول طالبان در افغانستان می‌خواهیم که منافع ملی و منافع مردم افغانستان را اولویت دهند و از این فرصت تاریخی برای راه اندازی مذاکرات استفاده کنند.»

افق را در تلگرام دنبال کنید

کریستوف هاسگن؛ نماینده دایمی آلمان در سازمان ملل گفت که سال‌ گذشته هیچ چشم‌اندازی برای تامین صلح در افغانستان وجود نداشت، اما حالا روند واقعی صلح وجود دارد و باید مذاکرات صلح میان امریکا و طالبان از سرگرفته شود.

واسیلی نبنزیا؛ نماینده دایمی، روسیه انتظار دارد تا تعلیق در مذاکرات امریکا با طالبان با تآخیر دراز مدت روبه‌رو نشود.

دونالد ترامپ؛ رییس‌جمهور امریکا می‌گوید که مذاکرات صلح میان امریکا و طالبان پایان یافته است و حملات ارتش امریکا علیه طالبان افزایش یافته است.

او روز دوشنبه، ۱۸ سنبله در قصر سفید گفت که مساعی دراز مدت برای رسیدن به یک توافق با طالبان و خارج ساختن سربازان امریکایی از افغانستان بعد از ۱۸ سال جنگ در آن کشور، منسوخ شده است.

این اظهارات ترامپ در حالی مطرح می‌شود که قرار بود روز شنبه ۱۶ سنبله وی با نمایندگان طالبان در کمپ دیوید به شکل مخفیانه دیدار کند.

او در توییترش نوشت که این مذاکرات به دلیل حمله روز پنج شنبه گذشته گروه طالبان در کابل و کشته شدن یک سرباز امریکایی، لغو شده است.

با این وجود، سازمان ملل متحد نیز بر آغاز هرچه‌ زودتر مذاکرات میان حکومت افغانستان و طالبان تاکید می‌کند.

 

مطالب مرتبط