ترامپ: حملات ادامه یابد، مذاکرات متوقف می‌ماند

دونالد ترامپ؛ رییس جمهوری امریکا گفته‌است تا زمانی که طالبان به حملات‌شان ادامه دهند، مذاکرات با آنان نیز متوقف خواهد ماند.blank

کاخ سفید، امروز چهارشنبه، ۲۷ سنبله، ۱۸ سپتامبر با نشر بیانیه‌ای ضمن محکوم‌کردن حملات روز سه‌شنبه گروه طالبان در کابل و پروان که سبب کشته و زخمی‌شدن ۱۲۸ نفر شد، گفته که دونالد ترامپ در این صورت مذاکره با طالبان را ادامه نخواهد داد.

در این بیانیه آمده‌است که آقای ترامپ بر این باور است که در صورت ادامه حملات طالبان، واشنگتن به مذاکرات صلح ادامه نخواهد داد.

پیش از این وزارت امور خارجه امریکا نیز این حمله را محکوم کرده‌بود. مایک پمپئو؛ وزیر خارجه این کشور در بیانیه‌ای گفته‌بود که طالبان باید از خشونت و ویرانی پرهیز کنند و تعهد خود برای صلح را نشان دهند.

گروه طالبان پس از توقف مذاکرات از سوی دونالد ترامپ،‌ در بیانیه‌ها و مصاحبه‌هایی خواستار از سرگیری دوباره این مذاکرات شده‌است. این مذاکرات ۱۳ روز پیش در پی یک حمله گروه طالبان در کابل که منجر به کشته‌شدن یک سرباز امریکایی و ۱۱ نفر دیگر شد، از سوی رییس جمهوری امریکا متوقف شد.

روز گذشته در کابل در چند کیلومتری سفارت امریکا حمله انتحاری دیگری رخ داد که در آن ۲۲ نفر شامل ۶ نظامی و ۱۶ غیر نظامی افغان کشته شدند. در این حمله ۳۸ نفر دیگر زخم برداشتند.

پیش از آن، در یک حمله انتحاری در ولایت پروان در نزدیکی یک همایش انتخاباتی اشرف‌غنی، ۲۶ تن که اغلب غیر نظامیان بودند، کشته شدند و ۴۲ تن دیگر زخمی گردیدند.

مسؤولیت هر دو رویداد را گروه طالبان پذیرفت.

مطالب مرتبط