تعلیق جودوی ایران به‌دلیل پرهیز از مصاف با حریف اسراییلی

فدراسیون بین‌المللی جودو امروز چهارشنبه ۱۸ سپتمبر با انتشار بیانیه‌ای جودوی ایران را تعلیق کرد.blank

در این بیانیه آمده است که با توجه به تلاش‌ ایران برای اجتناب از مسابقه با حریفان اسرائیلی، این فدراسیون تصمیم گرفته که ایران را تا اطلاع ثانوی از شرکت در مسابقات بین‌المللی تعلیق کند.

فدراسیون بین‌المللی جودو گفته است این تصمیم به دلیل اتفاقات مربوط در مسابقات جهانی جودوی امسال در توکیو اتخاذ شده است. بنابر بیانیه این سازمان، فدراسیون جهانی در جریان این رقابت‌ها مطلع شده است که سعید مولایی جودکار وزن منفی ۸۱ کیلوگرم ایران بنا بر دستور مقامات و فدراسیون جودوی ایران ناچار شده است از مسابقه کنار برود تا با «ساگی موکی» حریف اسرائیلی روبرو نشود.

فدراسیون جهانی جودو گفته است این اقدام در مغایرت با نامه‌ای است که فدراسیون جودوی ایران در ماه می گذشته به این نهاد بین المللی فرستاده است و در آن قید کرده است: «فدراسیون جودوی جمهوری اسلامی ایران کاملا به چارچوب المپیک و اصول غیرتبعیض آمیزش احترام می گذارد و به طور کامل از آن پیروی خواهد کرد.»

سعید مولایی، جودوکار ۲۷ ساله ایرانیِ وزن منهای ۸۱ کیلوگرم ، هفته گذشته در جریان رقابتهای جهانی جودو در توکیو، در چهار مسابقه از شش مسابقۀ خود به پیروزی رسید و به این ترتیب به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

اما درنهایت دو مسابقه‌ را مقابل حریفان بلجیمی و گرجی واگذار کرد تا به این ترتیب نه در دیدار نهایی با ساگی موکی، حریف اسرائیلی روبرو شود و نه در صورت برنده شدن در دیدار رده بندی، در کنار حریف اسرائیلی بر سکو بایستد.

او که با این شکستها به جایگاه پنجم جدول سقوط کرد، بعدا این شکستها را یک «شکست عمدی» و حاصل اجبار مقامات جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

مطالب مرتبط