طالبان: در انتخابات شرکت کنید، کشته می‌شوید

گروه طالبان به معلمان و دانشجویان هشدار داده‌است که در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نکنند و هیچ نوع همکاری در راستای برگزاری انتخابات انجام ندهند، در غیر آن صورت با خطر مرگ روبرو خواهند شد.

blank

در بیانیه‌ای طالبان که امروز (چهارشنبه، ۲۷ سنبله) به نشر رسیده است، آمده: « اجازه ندهید که برگزارکنندگان انتخابات، مکاتب و آموزشگاه‌های شما را به مراکز رای‌‌گیری تبدیل کنند و معلمان و دانشجویان نیز نباید به عنوان نیروهای اجرایی در مراکز رای‌گیری کار کنند. ما نمی‌خواهیم باعث خسارت مالی و مرگ غیرنظامیان و معلمان و دانشجویان شویم.»

در این میان، مسوؤلان در کمیسیون انتخابات می‌گویند که از هر ۱۰ مرکز انتخاباتی حدود هفت تا هشت مرکز در مکاتب و دانشگاه‌ها تشکیل می‌دهد.

عبدالعزیز ابراهیمی؛ سخنگوی کمیسیون انتخابات تاکید کرد برای برگزاری این انتخابات، هیچ دانشجو یا معلمی و همچنین هیچ‌کدام از مسئولان معارف به عنوان کارمند انتخاباتی استخدام نمی‌شوند؛ با این وجود آنها می‌توانند برای چنین کاری داوطلب شوند.

مسوؤلان در وزارت معارف پیشتر از کمیسیون انتخابات خواسته بودند که از مکاتب به عنوان مراکز رای دهی استفاده نکنند.

نوریه نزهت؛ سخنگوی این وزارت گفت که در جریان انتخابات پارلمانی سال گذشته به مکاتب خسارات وارد شده است.

گروه طالبان مخالف برگزاری انتخابات ریاست جمهوری هستند. این گروه از مردم نیز خواسته است که در کمپاین‌های انتخاباتی و مراکز رای‌دهی حضور پیدا نکنند.

قرار است که انتخابات ریاست جمهوری به تاریخ ششم ماه میزان در سراسر کشور برگزار شود. تهدیدات امنیتی جدی‎‌ترین چالش در راستای برگزاری این انتخابات شمرده می‌شود.

مطالب مرتبط