دستگاه‌های بیومتریک و فهرست‌ رای‌دهندگان، مشکل دارند

رای‌دهندگان در شماری از مراکز رای‌دهی می‌گویند که دستگاه‌های بیومتریک در این مراکز به‌صورت درست کار نمی‌کنند و نیز نام برخی رای‌دهنده‌ها در فهرست موجود نیست.blank

روند رای‌دهی امروز حوالی ساعت ۷ صبح به‌صورت رسمی در کابل و شماری از ولایات آغاز شد. این روند در برخی مراکز دیرتر شروع شد.

خبرنگار افق از مراکز رای‌دهی کابل گزارش می‌دهد که مشکلاتی در فهرست رای‌دهندگان وجود دارد و برخی حروف نیز در این فهرست پیدا نمی‌شود.

یکی از رای‌دهندگا در غرب کابل گفت که در انتخابات پارلمانی در مرکزی که حضور دارد رای داده؛ اما اکنون نامش در فهرست رای‌دهندگان پیدا نمی‌شود.

رای‌دهنده دیگری در مسجد مهدویه در غرب کابل گفت: «رفتیم که رای بدهیم. متاسفانه لیست ارسالی کمیسیون ناقص بود و نام من پیدا نشد. البته من تنها نبودم تا فعلا ۴۸ نفر دیگر هم از مجموع ۵۵ نفر همین وضعیت را دارند.»

او از کمیسیون انتخابات خواست که از بروز مشکلات بیشتر در این روند جلوگیری نماید.

گزارش‌ها از ولایات هم می‌رساند که این مشکلات در ولایت‌هایی ننگرهار، قندهار، هرات و شماری دیگر از ولایات هم مشاهده شده‌است.

در شماری دیگر از مراکز نیز دستگاه‌های های بیومتریک به‌صورت درست کار نمی‌کند.

کمیسیون انتخابات وجود این مشکلات در مراکز رای‌دهی را می‌پذیرد. عبدالعزیز ابراهیمی؛ سخنگوی این کمیسیون به خبرگزاری افق گفت که در برخی مراکز در دستگاه‌های بیومتریک و فهرست رای‌دهندگان مشکلاتی پیش آمده‌است.

او گفت کمیسیون فهرست این مراکز را ترتیب می‌کند و به‌زودی اقداماتی برای حل آن روی دست می‌گیرد.

مطالب مرتبط