در نیمی از مراکز رای‌دهی بیش از یک میلیون نفر رأی داده‌اند

کمیسیون انتخابات آمار رای‌دهندگان در نیمی از مراکز رای‌دهی را اعلام کرد که بربنیاد آن، یک میلیون و ۵۲ هزار نفر رای داده‌اند.blank

مسؤولان کمیسیون انتخابات، ناوقت شنبه‌شب (۶ میزان) در یک نشست خبری در کابل گفتند که آمار تخمینی نشان می‌دهد که در ۲۵۹۷ مرکز از مجموع ۴۹۰۵ مرکز رأ‌ی‌گیری باز را که به آن مواد انتخاباتی ارسال شده‌بود بیش از یک میلیون نفر رأی‌ داده‌اند.

به گفته آنان این آمار از طریق تلفن از سوی مسؤولان محلی کمیسیون انتخابات به مرکز مخابره شده‌است که نظر به انتخابات‌های گذشته، کاهش قابل ملاحظه‌ای را نشان می‌دهد.

اعضای کمیسیون انتخابات گفتند که میزان مشارکت در ۲۳۰۸ مرکز باقی‌مانده امروز مشخص خواهد شد که به گفته آنان به‌دلیل مشکلات خدمات مخابراتی تاکنون به آنان اطلاع داده نشده‌است.

از طرف دیگر، مولانا محمد عبدالله؛ عضو کمیسیون انتخابات تاکید کردکه این جمع‌بندی غیرمعیاری و تخمینی است و ممکن است آمار نهایی تغییراتی داشته باشد.

روند رای‌دهی انتخابات ریاست جمهوری ساعت هفت صبح روز شنبه، ۶ میزان در کابل و ولایات شروع شد و در شماری از مراکز نیز دیرتر آغاز گردید. این روند تا ساعت ۵ عصر دوام کرد.

قرار است نتایج ابتدایی انتخابات به‌تاریخ ۲۷ میزان یعنی حدود سه هفته دیگر از سوی کمیسیون انتخابات اعلام شود.

مطالب مرتبط