ثبت نزدیک به دو هزار شکایت از روند انتخابات

کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی اعلام کرده‌است که از آغاز روند رای‌دهی تا پایان روز به تعداد ۱۸۶۹ شکایت و اعتراض از جریان این روند در این کمیسیون ثبت شده‌است.blank

اعضای کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی ناوقت شنبه‌شب، ۶ میزان در یک نشست خبری گفتند که یک هزار و ۸۶۹ شکایت و اعتراض از جریان انتخابات در این کمیسیون ثبت شده؛ اما تاکنون نوعیت شکایات مشخص نیست.

زهره بیان شینواری؛ رییس کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی در این نشست گفت که آنان متعهد اند تا شکایات ثبت‌شده در این کمیسیون را «صادقانه و بی‌طرفانه» براساس قوانین نافذه و طرزالعمل‌ها رسیدگی کنند.

محمد قاسم الیاسی؛ منشی و سخنگوی این کمیسیون نیز گفت که ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که انتخابات روز شنبه به مراتب بهتر از انتخابات گذشته برگزار شده‌است.

او افزود که که آمار نهایی از تعداد اشتراک‌کنندگان نشر نشده‌است. به‌گفته او آمار ثبت‌شده شکایات در روز انتخابات در این کمیسیون نیز نهایی نبوده و ممکن است این رقم تا ۴۸ ساعت آینده تغییر کند؛ چون مردم می‌توانند شکایات‌شان را تا ۴۸ ساعت بعد از پایان انتخابات هم در این کمیسیون ثبت کنند.

با این حال برخی اعضای این کمیسیون گفته‌اند که شکایت‌های ثبت‌شده جدی نبوده‌ و بیشتر آن‌ها درباره هماهنگ‌نبودن فهرست رای‌دهندگان و همچنین عدم کار دستگاه‌های بیومتریک بوده‌است.

انتخابات ریاست جمهوری روز شنبه، ۶ میزان در بیش از چهار هزار مرکز رای‌دهی برگزار شد و بربنیاد آمار ابتدایی کمیسیون انتخابات در ۲۵۰۰ مرکز رای‌دهی، یک میلیون و ۵۲ هزار نفر شرکت کرده‌اند. کمیسیون انتخابات گفته‌است که آمار نهایی شرکت‌کنندگان در انتخابات به‌زودی اعلام خواهد شد.

مطالب مرتبط