شش نیروی دولتی در روز انتخابات در هرات کشته شدند

عبدالقیوم رحیمی؛ والی هرات می‌گوید که در روز برگزاری انتخابات، شش نیروی دولتی و ۲۰ طالب کشته و دست‌کم سه نیروی امنیتی دیگر زخمی شده‌اند.

blank

آقای رحیمی، امروز یکشنبه، ۷ میزان در جریان یک کنفرانس خبری مشترک با رؤسای کمیسیون‌های انتخاباتی در هرات گفت که نیروهای دولتی حملات طالبان را در ولسوالی‌های شیندند، رباط سنگی و کهسان مهار کردند.

والی هرات گفت که در روز انتخابات از انفجار بیش از ۲۰ ماین نیز جلوگیری شد.

داوود صدیق‌زاد؛ رییس کمیسیون ولایتی انتخابات در هرات هم به خبرگزاری افق گفت که تهدیدات امنیتی یکی از دلایل حضور کم‌رنگ رای‌دهندگان در انتخابات شمرده می‌شود.

آغاز انتقال مواد حساس

مسؤولان کمیسیون ولایتی انتخابات هرات می‌گویند که روند شمارش آرا در سطح شهر و چندین ولسوالی این ولایت پایان یافته‌است.

داوود صدیق‌زاد؛ رییس این کمیسیون گفت که انتقال مواد حساس تا دو روز دیگر از ولسوالی‌ها به این کمیسیون به انجام می‌رسد.

او افزود که در ولسوالی‌هایی که تهدیدات بلند امنیتی وجود دارد، انتقال مواد حساس از طریق هوا صورت خواهد گرفت.

به گفته آقای صدیق‌زاد، تاکنون آمار رای‌دهندگان انتخابات ریاست جمهوری در هرات مشخص نشده‌است.

رییس کمیسیون انتخابات هرات گفت که از روز جمعه به این‌سو، با ۱۱ ولسوالی به دلیل قطع برق و آنتن‌های مخابراتی ارتباط ندارند.

ثبت بیش از ۳۰۰ شکایت

مسؤولان کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی در هرات هم می‌گویند که در برخی از مراکز رای‌دهی در این ولایت، مشکلاتی در بخش فهرست رای‌دهندگان و دستگاه‌های بایومتریک وجود داشته‌است.

فاطمه باقری؛ رییس این کمیسیون به خبرگزاری افق گفت که در روز انتخابات بیش از ۳۰۰ شکایت در سطح شهر و برخی از مراکز رای‌دهی ولسوالی‌های انجیل و گذره به ثبت رسیده‌است.

او اطمینان داد که به همه شکایات به‌گونه جدی رسیدگی خواهد شد.

انتخابات ریاست جمهوری روز شنبه در کشور برگزار شد. تهدیدات امنیتی جدی‌ترین چالش در برابر این انتخابات بود که ۷۲ هزار نیروی دولتی بر این چالش فایق آمدند.

مطالب مرتبط