طالبان و پاکستان خواهان آغاز دوباره گفتگوهای صلح با امریکا شدند

وزیر خارجۀ پاکستان و هیات طالبان به رهبری ملا عبدالغنی برادر در اسلام‌آباد بر از سرگیری سریع گفتگوهای صلح تاکید کرده‌اند.blank

وزارت امور خارجه پاکستان، امروز پنج‌شنبه، ۱۱ میزان پس از دیدار هیأت طالبان با شاه‌محمود قریشی در خبرنامه‌ای گفته‌است که وزیر خارجه این کشور در دیدار با طالبان، با اشاره به مذاکرات اخیر طالبان و امریکا گفته‌است که فرصت دستیابی به توافق صلح پایدار در افغانستان ایجاد شده‌است.

او گفته‌است: «اجماع موجود منطقه‌ای و بین‌المللی برای دستیابی به صلح در افغانستان، فرصتی بی‌سابقه است که نباید از دست برود، تحقق این فرصت برعهده طرف‌های درگیر جنگ در افغانستان است.»

آقای قریشی همچنین ابراز امیدواری کرده که روند گفتگوهای صلح میان امریکا و طالبان که حدود یک‌ماه پیش از سوی رییس جمهوری امریکا متوقف شد، دوباره آغاز شود.

او گفته که حل و فصل صلح‌آمیز جنگ در افغانستان، منجر به کاهش خشونت، پایان خونریزی، صلح دایمی و رفاه برای نسل‌های آینده افغانستان خواهد شد و تاکید کرده که اسلام‌آباد به تلاش‌هایش برای دستیابی افغانستان به صلح دایمی ادامه خواهد داد.

شاه‌محمود قریشی تاکید کرده که صلح در افغانستان برای پیشرفت اقتصادی – اجتماعی پاکستان ضروری است.

در همین حال، سهیل شاهین؛ سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز در صفحۀ توییترش نوشته‌است که هیأت این گروه با وزیر خارجه و مقام‌های بلندپایۀ پاکستان در مورد موضوعات سیاسی و صلح گفتگو کرده‌است.

هیأت طالبان در پاکستان از سوی مقام‌های این کشور از جمله وزیر امور خارجه و رییس استخبارات پاکستان استقبال ویژه شده‌است.

مطالب مرتبط