نمایندگان طالبان با زلمی خلیلزاد در اسلام آباد دیدار کردند

خبرگزاری رویترز به نقل از منابعی گزارش داد، هیات نمایندگان طالبان که دیروز  به اسلام آباد رفته بودند با زلمی خلیل زاد دیدار کرده اند.blank

به گزارش افق، به نقل از خبرگزاری رویترز، این دیدار از زمانی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری امریکا اقدام به متوقف ساختن مذاکرات با طالبان کرد، اولین رایزنی میان دو طرف به شمار می‌رود.

یکی از مقامات ارشد دولت پاکستان به خبرگزاری رویترز گفته است: مقامات طالبان دیداری با زلمی خلیلزاد(نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان) داشتند. آنچه که می‌توانم به شما بگویم، این است که پاکستان نقشی بزرگ در برگزاری این نشست داشت به این هدف که طرفها را در خصوص اهمیت پیشبرد فرآیند صلح متقاعد کند.

سفر هیأت طالبان به پاکستان و میزبانی و استقبال پاکستان از آنان با واکنش حکومت افغانستان روبه‌رو شده و ارگ ریاست جمهوری میزبانی این کشور از طالبان را خلاف تمام اصول و روابط بین‌الدول خوانده‌است.

ریاست جمهوری، دیروز پنج‌شنبه، ۱۱ میزان در واکنش به سفر هیأت طالبان به اسلام‌آباد گفته‌است که میزبانی از گروهی که هنوزهم دست‌‌اش به خون مردم افغانستان آغشته است، خلاف تمام اصول و روابط میان کشورها است. او افزوده که سفر نمایندگان طالبان و نشست رهبران این گروه با مقام‌های پاکستانی، هیچ کمکی به روند صلح افغانستان نمی‌کند.

یک منبع مطلع دیگر نیز برگزاری این دیدار را تصدیق کرده است.

به گفته هر دو منبع دولتی پاکستان، این دیدار روز پنج‌شنبه به مدت یک ساعت برگزار شد و هدف از آن اعتمادسازی بین طرفین بوده و مذاکرات رسمی بین طرفها ر نداده است.

سفر همزمان آقای خلیل‌زاد و تیم طالبان به پاکستان در حالی خبرساز می‌شود که سخنگوی طالبان این همزمانی ‌را «تصادفی» توصیف کرده‌ بود.

 

مطالب مرتبط