افغانستان به رییس سابق استخبارات عربستان، مدال داد

محمدهمایون قیومی؛ سرپرست وزارت مالیه «به نمایندگی از حکومت افغانستان» یک مدال عالی دولتی را به شاهزاده ترکی الفیصل؛ رییس اسبق استخبارات عربستان اهدا کرده‌است.blank

این مدال زیر نام «غازی میربچه خان» روز سه‌شنبه، ۱۶ میزان در مراسمی به‌مناسبت هشتاد و نهمین روز ملی عربستان در سفارت افغانستان در ریاض به این مقام اسبق عربستان اهدا شده‌است.

محمد همایون قیومی در صفحه توییترش نوشته‌است که این مدال به‌خاطر همکاری‌های ملک ترکی الفیصل در دوران جهاد افغانستان و سال‌های بعد از آن به او اهدا شده‌است.

آقای قیومی، تلاش‌های رییس اسبق استخبارات عربستان به‌خاطر گسترش روابط دوجانبه با افغانستان را دلیل دیگر اهدای این مدال خوانده‌است.

مدال غازی میربچه خان، چهارمین مدال و سند افتخار در افغانستان است که با علامت طلایی مشخص شده و به شخصیت‌های حقیقی و حقوقی که در عرصه‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی و آموزشی خدمت ارزنده کرده‌باشند اهدا می‌شود.

ترکی الفیصل؛ عضو خانواده آل سعود (دودمان سلطنتی سعودی) است. او یکی از بنیانگذاران بنیاد ملک فیصل است.

از سال ۱۹۷۷ تا ۲۰۰۱، شاهزاده ترکی الفیصل؛ مدیر کل ریاست استخبارات عمومی یا سازمان استخباراتی سعودی بود. وی ۱۰ روز قبل از حملات ۱۱ سپتامبر از سمت خود استعفا داد و سپس به‌عنوان سفیر عربستان در امریکا منصوب شد.

مطالب مرتبط