محب: طالبان دیدگاه مشترک نسبت به صلح و جنگ ندارند

حمدالله محب؛ مشاور امنیت ملی کشور در هنگام دیدار با نیکولاس کی؛ نماینده‌ غیرنظامی ناتو برای افغانستان می‌گوید که طالبان دیدگاه مشترک نسبت به صلح و جنگ ندارند.

blank

بر اساس اعلامیه شورای امنیت ملی کشور، این دیدار امروز (چهارشنبه، ۱۷ میزان) در کابل انجام شده و دو طرف در مورد جنگ و صلح در افغانستان با هم بحث و گفتگو کرده‌اند.

مشاور امنیت ملی گفت: « رهبری، نمایندگان سیاسی و جنگجویان میدان نبرد طالبان در فکر و عمل‌شان باهم اختلاف دارند و همین موضوع مشکل را به میان آورده است که گفتگوها ها و مباحث در ارتباط به صلح با طالبان نتایج خوب نداشته باشد.»

او تاکید کرد که برای تامین صلح در گام نخست آتش‌بس و پس از آن گفتگوهای بین الافغانی آغاز شود، تا ثابت شود که طالبان در گفتگوها به چی اندازه صادق هستند.

در این میان، نیکولاس کی؛ نماینده‌ی غیرنظامی ناتو برای افغانستان در این دیدار گفته است که بحران افغانستان تنها از راه گفتگو و تفاهم حل می‌شود.

آقای کی گفته است که تمامی اعضای سازمان ناتو طرفدار تفاهم بین‌الافغانی بوده و به تمامی تعهدات و حمایت‌شان از دولت افغانستان پابند هستند.

او افزوده است: «نیروهای افغان پیشرفت خوبی نموده و دست‌آورد‌های‌شان قابل ملاحظه است و ناتو تلاش‌های خویش در راستای حمایت، تجهیز و آموزش این نیروها را ادامه می‌دهند.»

مطالب مرتبط