ثبات و همگرایی: کمیسیون بی‌طرف نیست؛ ثبت آرای باطل، جریان دارد

دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله می‌گوید که از دو روز به این‌سو درج آرای بیومتریک‌نشده و باطل از سوی کمیسیون انتخابات در سیستم مرکزی، جریان دارد. این تیم، کمیسیون انتخابات را به نقض اصل بی‌طرفی متهم کرده‌است.blank

اسدالله سعادتی؛ معاون دوم این تیم، امروز شنبه، ۲۰ میزان در یک نشست خبری در کابل گفت که برخی حلقات در کمیسیون انتخابات تلاش دارند در هماهنگی با تیم «دولت‌ساز» تقلب سیستماتیک را در این انتخابات سازمان‌دهی کنند.

او افزود با آن‌که آرای غیر بیومتریک بی‌اعبتار است؛ اما روند اسکن و درج اطلاعات برگه‌های نتایجی که در آن نتایج آرای بیومتریک و غیر بیومتریک یکجا است، در سیستم جریان دارد. به گفته او این روند از روز پنج‌شنبه آغاز شده‌است.

آقای سعادتی از کمیسیون انتخابات خواست که این روند را متوقف کند و تنها آرای بیومتریک‌شده را در سیستم ثبت کند.

او هشدار داد که در صورت ادامه این روند، تیم ثبات و همگرایی در مقابل آن خواهد ایستاد و اگر گزینه‌های قانونی در برابر آن جواب نداد، دست به هرگزینه ممکن خواهد زد.

معاون دسته انتخاباتی عبدالله عبدالله گفت که نشانه‌هایی وجود دارد که کمیسیون انتخابات بی‌طرفی خود را در این روند حفظ نکرده‌است.

او در عین حال گفت که این تیم به سرور مرکزی کمیسیون، دسترسی چندانی ندارد و سرنوشت آرای چهار هزار محل رای‌دهی نامعلوم است و «کسی هست که می‌خواهد تقلب کند».

این در حالی است که کمیسیون انتخابات پیش از این اعلام کرده‌بود که آرای بیومتریک‌نشده نزد این کمیسیون اعتبار ندارد و باطل است.

مطالب مرتبط