تجمع مردم هرات در اعتراض به «زورگویی و قانون‌شکنی» نمایندگان

ده‌ها تن از باشندگان هرات در واکنش به برخورد شماری از اعضای مجلس نمایندگان با نیروهای امنیتی، امروز (‌‍یک‌شنبه، ۲۱ میزان) دست به تجمع اعتراضی زدند.

blank

معترضان، شماری از اعضای مجلس نمایندگان را به «زورگویی» و «قانون‌شکنی» متهم کرده‌ و از آن‌ها خواستند که دست از این اقدامات بردارند.

مسعود مسلم؛ برگزارکننده این همایش اعتراضی به خبرگزاری افق گفت: «نباید اعضای مجلس نمایندگان با نیروهای امنیتی که شب و روزشان را برای دفاع از این خاک صرف می‌کنند، برخورد کنند. ما از نمایندگان مجلس می‌خواهیم که به زورگویی در مقابل نیروهای امنیتی پایان بدهند.»

باشندگان هرات می‌گویند که بارها برخی از اعضای مجلس نمایندگان دست به خلاف‌ورزی زده‌اند و نباید نیروهای امنیتی اجازه کارهای خلاف قانون را بدهند.

محمد احمدی؛ یکی از معترضان گفت: «وکیلان در پارلمان موترهای شیشه‌سیاه و محافظان زیادی دارند و باعث مزاحمت مردم شده‌اند. باید این نمایندگان با آبروی ملت بازی نکنند.»

برخی اعضای مجلس نمایندگان در اعتراض به آنچه برخورد نادرست نیروهای امنیتی با دو تن از اعضای این مجلس می‌خوانند، خواستار برکناری مسعود اندرابی؛ سرپرست وزارت داخله و خوشحال سعادت؛ معین ارشد امنیتی این وزارت شدند.

این نمایندگان نیمه‌‌شب جمعه (۱۹ میزان) پس از برگزاری یک نشست سری فوق‌العاده گفتند که برخورد نیروهای امنیتی با نریندر سنگه خالصه و مریم سلیمان‌خیل؛ اعضای این مجلس، اهانت به تمام اعضای مجلس نمایندگان است.

برخورد میان دو عضو مجلس نمایندگان و نیروهای امنیتی شامگاه روز جمعه در نزدیکی گمرک مربوط حوزه نهم امنیتی کابل پس از آن صورت گرفت که پولیس تلاش کرد با موترهای شیشه‌سیاه و فاقد سند دو نماینده مجلس، برخورد کند.

مقام‌ها در وزارت داخله تعهد سپرده‌اند که به تنش میان اعضای مجلس نمایندگان با نیروهای پولیس رسیدگی خواهمد شد.

مطالب مرتبط