میلر: نیروهای افغان تروریست‌ها را شکست داده‌اند

جنرال اسکات میلر؛ فرمانده عمومی نیروهای خارجی در افغانستان، در دیدار با اشرف‌غنی؛ رییس حکومت وحدت ملی گفته‌است که نیروهای امنیتی و دفاعی افغان، تروریست‌ها را در جنگ شکست داده‌اند.blank

این دیدار، شامگاه روز یکشنبه، ۲۱ میزان در ارگ صورت گرفته و ریاست جمهوری در خبرنامه‌ای گفته‌است که آقای میلر در این دیدار از ظرفیت و توانایی‌های نظامی روزافزون نیروهای امنیتی افغانستان ستایش کرده‌است.

براساس این خبرنامه، فرمانده عمومی نیروهای خارجی در افغانستان عملیات اخیر نیروهای امنیتی افغان را که برای «سرکوب تروریستان» راه‌اندازی شده‌، موفق خوانده‌است.

در خبرنامه آمده‌است: «جنرال اسکات میلر افزایش سطح هماهنگی میان نیروهای امنیتی و دفاعی افغان را دلیل پیروزی آنان دانست و گزارشی از ارزیابی‌های خویش از ارگان‌های امنیتی و دفاعی را با رییس جمهور شریک کرد.»

خبرنامه از قول آقای میلر نوشته‌است که نیروهای امنیتی افغانستان دشمن را در جنگ شکست داده‌اند و در این اواخر افراد کلیدی «تروریست‌ها» را از بین برده‌اند. او افزوده که این نیروها همچنین ساحات زیادی را از نزد آنان دوباره تصرف کرده‌اند.

اشرف‌غنی نیز در این دیدار بر افزایش بی‌پیشینه سطح هماهنگی میان نیروهای امنیتی تاکید کرده و گفته‌است که این کار سبب پیروزی عملیات آن‌ها در مقابل تروریست‌ها شده‌است.

او همچنین افزوده که نیروهای امنیتی افغان در خط نخست مبارزه با تروریزم قرار دارند و در این راستا همکاری و حمایت مشترک جامعه جهانی، مهم است.

مطالب مرتبط