رونالدو با زدن هفتصدمین گل دوران فوتبالی‌اش تاریخ‌ساز شد

کریستیانو رونالدو؛ ستاره پرتگالی در بازی برابر اوکراین با زدن هفتصدمین گل دوران ورزشی‌اش توانست یک رکورد خاص به‌نام خود ثبت کند.blank

۱۴ اکتبر ۲۰۱۹ یک روز ویژه برای کریستیانو رونالدو بود. او تک‌گل تیم‌اش را مقابل اوکراین از روی نقطه پنالتی در دقیقه ۷۲ به ثمر رساند تا به یک رکورد منحصر به فرد دست یابد.

اگر چه تیم ملی پرتگال، بازی را دو بر یک برابر اوکراین واگذار کرد؛ اما او به اولین بازیکن قرن ۲۱ تبدیل شد که توانست رکورد ۷۰۰ گل را به ثبت برساند.

فوق ستاره فوتبال جهان تنها به ۱۷ سال نیاز داشت تا به چنین رکورد فوق‌العاده‌ای دست یابد. اولین گل این مهاجم پرتگالی در هفتم اکتوبر ۲۰۰۲ به‌ثمر رسید. رونالدو این ۷۰۰ گل را به همراه تیم ملی کشورش و و چهار تیم باشگاهی دیگر به ثمر رسانده‌است. او در ۱۶۲ بازی برای پرتگال ۹۶ بار گلزنی کرده و برای اسپورتینگ لیسبون در ۳۱ بازی پنج گل به ثمر رسانده‌است. رونالدو همچنین در ۲۹۲ دیدار ۱۱۸ بار برای منچستریونایتد گلزنی کرده‌است؛ اما دوران اوج این ستاره پرتگالی در رئال مادرید بود. او در ۴۳۸ بازی ۴۸۰ گل برای رئال به ثمر رساند‌. این ستاره نامدار فوتبال جهان با حضور در باشگاه یوونتوس ۵۱ بار برای این تیم به میدان رفته که حاصل آن ۳۲ گل بوده‌است.

رونالدو بهترین گلزن فعال جهان نیز محسوب می‌شود. او بالاتر از لیونل مسی با ۶۷۲ گل در ۸۲۸ دیدار و زلاتان ایبراهیموویچ با ۵۳۵ گل در ۸۹۵ بازی قرار دارد. او در میان همه گلزنان برتر جهان در جایگاه ششم است.

مطالب مرتبط