تبادل آتش میان نظامیان هندی و پاکستانی ۹ کشته و ۸ زخمی برجا گذاشت

تبادل آتش میان نظامیان پاکستانی و هندی در کشمیر، منجر به کشته شدن دست کم ۹ تن و زخمی شدن ۸ تن دیگر انجامیده است.

blank

راجیش کالیا؛ یکی از سخنگویان ارتش هند گفت که نظامیان پاکستانی صبح یکشنبه ۲۰ اکتوبر پوسته‌های مرزی و ساحات ملکی را در کشمیر زیر ادارۀ هند هدف رگبار راکت و هاوان قرار دادند که در نتیجۀ آن دو سرباز و یک غیرنظامی هندی کشته و سه غیرنظامی زخمی شدند.

از سوی دیگر، نظامیان پاکستانی ادعا کرده اند که پنج غیرنظامی و یک سرباز پاکستانی در «حملۀ غیرمنتظرۀ» نظامیان هندی کشته و سه غیرنظامی و دو نظامی پاکستانی در این حمله زخمی شده اند.

هر دو طرف یک دیگر را به نقض آتش بس متهم کرده و ادعا دارند که گلوله باری آنان در پاسخ به حملۀ طرف مقابل بوده است.

این مرگبارترین برخورد میان نظامیان هندی و پاکستانی پس از آن می باشد که دهلی جدید در اوایل اگوست، اختیارات ویژه کشمیر زیر سلطه هند را لغو کرد.

کشمیر که هر دو کشور، هند و پاکستان، ادعای مالکیت بر آن را دارند، در گذشته منجر به وقوع دو جنگ میان این دو کشور شده است. افزون بر این، نظامیان دو کشور همواره در کشمیر برخوردهای مرگباری داشته اند.

هند همواره پاکستان را متهم به تسلیح، تجهیز و آموزش گروه‌های تندرو ضد هندی و زمینه سازی برای ورود آنان به کشمیر زیر ادارۀ هند کرده است. اما پاکستان این اتهامات را رد کرده می‌گوید که تنها به کشمیری‌هایی که مخالف سلطۀ هند اند، حمایت معنوی و سیاسی فراهم می‌کند.

درگیری‌ها در کشمیر از سال ۱۹۸۹ به اینسو منجر به کشته شدن حدود ۷۰ هزار نفر شده است.

مطالب مرتبط