کمیسیون انتخابات، ادعای حمله به سرور مرکزی را تکذیب کرد

مسؤولان کمیسیون انتخابات می‌گویند که هیچ حمله‌ای به دیتاسنتر این کمیسیون صورت نگرفته و ادعای حمله بر سرور مرکزی این کمیسیون واقعیت ندارد.

blank

ذبیح‌الله سادات؛ معاون سخنگوی کمیسیون انتخابات، امروز دوشنبه، ۲۹ میزان به خبرگزاری افق گفت تا زمانی که ناظران نامزدان نباشند، حتی دروازه به روی کارمندان کمیسیون باز نمی‌شود.

به گفته او، سرور مرکزی در منزل دوم قرار دارد که منزل اول آن توسط نیروهای امنیتی از سه بخش پولیس، CRU و قطعه خاص تشکیل شده، باسبانی می‌شود که در این صورت امکان حمله بر سرور مرکزی وجود ندارد.

این در حالی است که پیشتر محمد محقق؛ عضو تیم ثبات و همگرایی در صفحه فیسبوک‌اش نوشته‌بود: «تهاجم و ورود شبانه و دزدانه نیروهای ویژه پولیس همراه ناظرین تیم دولت‌باز (دولت‌ساز) در مرکز دیجیتال‌سنتر کمیسیون انتخابات و شکستاندن قفل‌های آن مرکز، تلاش مذبوحانه برای کودتای نظامی علیه آرای پاک مردم و بی‌اعتبار ساختن روند انتخابات است.»

در همین حال، وزارت امور داخله نیز این موضوع را رد می‌کند. نصرت رحیمی؛ سخنگوی وزارت داخله به خبرگزاری افق گفت، موضوع حمله بر سرور مرکزی حقیقت ندارد و نیروهای ویژه فقط به‌خاطر تامین امنیت و پاسبانی در آن‌جا حضور دارند.

این در حالی است که برخی از نامزدان رقیب آقای غنی نیز از اعمال نفوذ «تیم حاکم» بر کمیسیون و تلاش برای دست‌یافتن به آرای مردم ابراز نگرانی کرده‌اند.

مطالب مرتبط