فدراسیون جهانی جودو محرومیت جودوی ایران را قطعی کرد

فدراسیون جهانی جودو روز سه شنبه حکم تعلیق جودوی ایران را که پیشتر به دلیل تحت فشار قرار دادن ورزشکاران ایرانی برای عدم رویارویی با حریفان اسرائیلی صادر شده بود، قطعی کرد.blank

به نقل از یورو نیوز، در بیانیه ای که در سایت رسمی فدراسیون جهانی جودو منتشر شده با اشاره به اتفاقاتی که ماه اگست در جریان مسابقات قهرمانی جهان در توکیو روی داد بر قطعیت یافتن حکم تعلیق موقت فدراسیون جودوی ایران تاکید شده است.

بر اساس این بیانیه فدراسیون جودوی ایران تا اطلاع ثانوی از شرکت در کلیه مسابقات، رویدادها و فعالیت های مرتبط با جودو در سطح جهان محروم خواهد بود.

تعلیق فدراسیون جودوی ایران پس از جنجال مسابقه نیمه نهایی رقابت های قهرمانی جهان در دسته منهای ۸۱ کیلوگرم رقم خورد؛ زمانی که سعید ملایی، ورزشکار ایرانی و دارنده عنوان قهرمانی جهان برای رو در رو نشدن با ساگی موکی، جودوکار اسرائیلی در مبارزه پایانی، در مسابقه نیمه نهایی با حریف بلژیکی شکست خورد و سپس در مصاحبه ای اعلام کرد که از سوی مقامات ورزش ایران برای عدم رویارویی با ورزشکار اسرائیلی تحت فشار بوده است.

سعید ملایی سپس همراه با کاروان جودوی ایران به تهران بازنگشت و عزیمت او به آلمان شایعاتی را مبنی بر درخواست پناهندگی از این کشور اروپایی در شبکه های اجتماعی دامن زد.

فدراسیون جهانی جودو در بیانیه روز سه شنبه خود به صراحت اعلام کرده است که فشارهای فدراسیون جودو ایران به یکی از ورزشکاران اعزامی به توکیو برای مبارزه نکردن با حریف اسرائیلی تخلف و نقض آشکار منشور المپیک و نیز عمل نکردن به تعهدات داده شده مبنی بر احترام به اصول بی طرفی سیاسی و جهان شمولی است.

مطالب مرتبط