غنی: با زورمندانی که مانع جمع‌آوری عواید می‌شوند، برخورد جدی شود

اشرف غنی؛ رییس حکومت وحدت ملی به مسوولان امنیتی ولایات دستور داده که با زورمندانی که مانع جمع‌آوری عواید می‌شوند برخورد جدی و قانونی کنند.blank

آقای غنی این دستور را امروز دوشنبه، ۱۳ عقرب در یک ویدیو کنفرانس با مسوولان امنیتی و محلی ۳۴ ولایت کشور به آنان داده‌است.

ارگ ریاست جمهوری در اعلامیه‌ای گفته که رییس جمهور غنی در این کنفرانس بر افزایش هماهنگی و تلاش در پروسه‌ جمع‌آوری عواید در ولایات تاکید کرده‌است.

اعلامیه افزوده که آقای غنی به مسئولان امنیتی و دفاعی و والیان دستور داده که به منظور جمع‌آوری عواید به صورت قانونی و به‌موقع، بر فعالیت‌ها و شفافیت گمرکات توجه و نظارت خود را افزایش دهند.

او همچنین به فراهم‌ کردن بودجه از عواید ملی داخلی تأکید کرده و گفته‌است که برای رسیدن به خودکفایی، جمع‌آوری این عواید در اولیت کاری حکومت قرار دارد.

اشرف غنی گفته‌است: «هیچ کسی نمی‌تواند در مقابل جمع‌آوری عواید در گمرکات مانع واقع شود و این یک وجیبه‌ ملی است.»

در اعلامیه ارگ آمده که رییس جمهوری با تاکید بر جلوگیری از ضایع شدن عواید در گمرکات، به مسولان امنیتی دستور داد تا به شمول زورمندان، هرکسی که در برابر جمع‌آوری عواید مانع واقع می‌شود، با آنان برخورد جدی و قانونی کنند.

به گفته‌ آقای غنی، ظرفیت‌های حکومت در بخش‌ جمع‌آوری عواید ملی و ساخت بودجه افزایش یافته است؛ اما به‌خاطر تقویت هرچه بیشتر این بخش‌ها، باید برنامه‌های منظم ترتیب و تطبیق شود.

این در حالی است که دو روز پیش وزارت مالیه گزارشی از میزان جمع‌آوری عواید ملی را منتشر کرد و اعلام کرد که این عواید نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته‌است.

بر اساس اطلاعات وزارت مالیه در سال مالی جاری ۱۶۰ میلیارد افغانی عواید ملی جمع‌آوری شده‌ که ۶۶ میلیارد افغانی آن از بخش گمرکات و ۹۴ میلیارد دیگر آن از بخش عواید به‌دست آمده‌است.

مطالب مرتبط