اسرائیل برای مقابله با نفوذ ایران از کردهای سوریه حمایت می‌کند

دولت اسرائیل می گوید که برای مقابله با نفوذ ایران در شمال سوریه کردهای ساکن در این منطقه را مورد حمایت و کمک قرار می دهد و در مذاکرات پیشین با مقامات امریکا نیز از نیروهای کرد حمایت کرده است.blank

بخه گزارش افق به نقل از یورو نیوز، زیپی هوتوولی، معاون وزیر امور خارجه اسرائیل که روز چهارشنبه در پارلمان این کشور سخن می گفت با اعلام این مطلب تصریح کرد که پیشنهاد کمک به کردهای سوریه مورد موافقت قرار گرفته است.

این مقام اسرائیلی از ارائه جزئیات بیشتر در باره نحوه کمک رسانی و نوع کمک هایی که کشورش در اختیار کردها قرار داده خودداری کرد و تنها بر این نکته تاکید کرد که مقامات کشورش در گفتگو با آمریکایی ها «حقیقت ماجرا» در باره کردها را با آنها در میان گذاشته اند و با افتخار اعلام می کنند که در کنار کردها هستند.

اسرائیل از دهه شصت میلادی تاکنون همواره تلاش کرده تا روبط خود را با کردها، اقلیتی قومی که در سه کشور عراق، ترکیه و ایران ساکن هستند در سطوح مختلف نظامی، اطلاعاتی و اقتصادی ارتقاء بخشد.

زیپی هوتوولی، معاون وزیر امور خارجه اسرائیل تصریح کرده است که اگر مواضع کردها در شمال سوریه تضعیف شود و کنترل این منطقه از دست این اقلیت قومی بیرون بیاید «راه برای تقویت عناصر منفی تحت رهبری ایران» باز خواهد شد و این «سناریویی بسیار خطرناک برای اسرائیل» خواهد بود.

اسرائیل تا کنون چندین مورد نیروهای تحت حمایت ایران را در خاک سوریه هدف قرار داده است حملاتی که از سوی ایران نادیده گرفته شده است.

مطالب مرتبط