بازشماری آرای بیش از هشت هزار محل آغاز شد

مسؤولان کمیسیون انتخابات اعلام کرده‌اند که تفتیش و بازشماری آرای هشت هزار و ۲۵۵ محل را در بسیاری از ولایت‌ها آغاز شده‌است.

blank

ذبیح سادات؛ یکی از سخنگویان کمیسیون انتخابات، امروز (شنبه، ۱۸ عقرب) گفت که کارمندان این کمیسیون به هدف بازشماری آرا به ولایت‌ها رفته و کارشان را در برخی از ولایت‌ها در حضور ناظرین آغاز کرده‌اند.

او افزود که تمام آمادگی‌های تخنیکی برای تفتیش و بازشماری آرای بیش از ۸ هزار محل در سراسر افغانستان از سوی کمیسیون انتخابات گرفته شده‌است.

این در حالی است که ستاد انتخاباتی «ثبات و همگرایی» به رهبری عبدالله عبدالله با نشر اعلامیه‌ای مخالفت‌اش را با این تصمیم کمیسیون انتخابات اعلام کرده و هشدار داده‌است که این کمیسیون از «قانون‌شکنی» دست‌بردارد.

این دسته انتخاباتی از ستاد‌های ولایتی و ناظرانش خواسته‌است که تا روشن‌شدن موضوع از شرکت در بازشماری آرا خودداری کنند.

در اعلامیۀ یادشده آمده‌است: «دستۀ انتخاباتی ثبات و همگرایی بار دیگر تاکید می‌کند که در مقابل اعتباردهی آرای تقلبی بی‌تفاوت نمی‌نشیند و از کمیسیون انتخابات می‌خواهد که به وظایف قانونی خویش عمل نموده، بازشماری آرا را بعد از تفکیک و تصفیه‌ کامل آرای تقلبی و بدون بیومتریک آغاز نماید.»

پیشتر رییس کمیسیون انتخاباتی، یکی از تیم‌های انتخاباتی را متهم کرده‌بود که مانع از آغاز روند بازشماری آرا می‌شود. بازشماری آٰرا برای تعیین نتیجه ابتدایی انتخابات، ضروری است.

مطالب مرتبط